«علف‌زار» و «شادروان»؛ فیلم‌های روز دوم جشنواره فیلم فجر

دومین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در کاخ جشنواره با دو فیلم «علف‌زار» اثر کاظم دانشی و «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی، میزبان اهالی رسانه خواهد بود.

به گزارش ایمنا، در دومین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که از آن به‌عنوان کاخ جشنواره یاد می‌شود، اهالی رسانه و هنرمندان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به تماشای فیلم «علف‌زار» به کارگردانی و نویسندگی کاظم دانشی در ساعت ۱۳ و فیلم «شادروان» به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی در ساعت ۱۵:۴۵ خواهند نشست. جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ها با عوامل و دست‌اندرکاران این دو فیلم به‌محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۵ و ۱۸:۳۰ در برج میلاد برگزار می‌شود.

فیلم علف‌زار به کارگردانی و نویسندگی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان ساخته شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: برخی از رازها بهتر است فاش شود، اما برخی هرگز و باید در جایی دور از دسترس دفن شوند. بیشتر سکانس‌ها در دادگاه فیلم‌برداری شده است.

پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مهدی زمین‌پرداز، مائده طهماسبی، فرخ نعمتی، متین حیدری‌نیا، رویا جاویدنیا، محمد معتضدی، یسنا میرطهماسب، سیروس همتی و مهران امام‌بخش از جمله بازیگران این اثر هستند.

مدیر فیلم‌برداری این فیلم هادی بهروز، چهره‌پرداز مونا جعفری، طراح صحنه بابک کریمی‌طاری، تدوین حمید نجفی‌راد، صدابردار منصور شهبازی و موسیقی به‌عهده بهزاد عبدی بوده است. از این میان بهزاد عبدی سه دوره نامزد و دو دوره سیمرغ بلورین بخش موسیقی جشنواره فیلم فجر را به نام خود کرده است و در این دوره جشنواره نیز با دو فیلم حضور دارد.

فیلم شادروان دومین ساخته سینمایی حسین نمازی و با تهیه‌کنندگی عباس نادران است.

این فیلم در ژانر اجتماعی است و داستان خانواده‌ای حاشیه‌نشین در شهر تهران را روایت می‌کند. بازیگران فیلم شادروان، سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی هستند.

نویسنده و کارگردان این فیلم حسین نمازی، تهیه‌کننده عباس نادران، مدیر فیلم‌برداری مسعود سلامی، مدیر صدابرداری بابک اردلان، طراح صحنه بهزاد جعفری‌طادی، طراح لباس فاطمه صفری‌زاده، طراح چهره‌پردازی امید گل‌زاده، مدیر تولید عماد طاهری، مدیر تدارکات هادی غفارلو، دستیار کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی سعید بیات، منشی صحنه آرزو قربانی، روابط عمومی زهرا دمزآبادی و عکاس نیز محمدصادق زرجویان است.

از این میان عماد خدابخش با تدوین فیلم "بی‌همه‌چیز" از سی‌ونهمین دوره این جشنواره، سیمرغ این بخش را دریافت کرد، بهزاد جعفری‌طادی جایزه بهترین طراحی صحنه را برای فیلم ماجرای نیم‌روز از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد، بهزاد عبدی نیز با سه دوره نامزدی و دو دوره دریافت جایزه برای فیلم‌های "آل" و "ملک سلیمان" در جشنواره بیست‌وهشتم و مزارشریف در جشنواره سی‌وسوم از رکوردداران دریافت جایزه از این رویداد سینمایی هستند.

همچنین امید گل‌زاده در این دوره جشنواره در فیلم برف آخر نیز به‌عنوان طراح گریم حضور دارد و علاوه بر او، بابک اردلان نیز صدابرداری فیلم‌های بی‌مادر و لایه‌های دروغ را نیز به عهده داشته است؛ ضمن اینکه موسیقی فیلم علف‌زار نیز توسط بهزاد عبدی ساخته شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 552651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.