بارش برف و باران در اکثر استان‌ها/ ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور از بارش‌های سنگین در شمال فارس، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری راه و شهرسازی، فریبا گودرزی صبح امروز _سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰_ درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور اظهار کرد: اکثر مناطق کشور ازجمله استان‌های اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و استان‌های ساحلی خزر و در جنوب کشور در سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت که بارش‌ها در استان‌های جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: شدت بارش‌ها در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان و شمال فارس، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد سنگین خواهد بود و حتماً هموطنان عزیز در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر امروز به تدریج از سمت غرب کاهش ابر را خواهیم داشت و سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه از شرق کشور خارج می‌شود. ضمن اینکه امروز علاوه بر بارش‌ها، وزش بادهای شدید را در جنوب، جنوب غرب، جنوب شرق و شرق خواهیم داشت و فردا در نیمه شرقی کشور وزش بادهای شدید را داریم که در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در سایر نقاط کشورمان تا روز جمعه جوی آرام را خواهیم داشت و مجدداً از روز جمعه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. از جمعه بعد از ظهر در شمال غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس شاهد بارندگی هستیم. آب‌های خلیج فارس از بعد از ظهر تا پنجشنبه و دریای عمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: آسمان تهران امروز ابری است و در برخی ساعات بارش باران و وزش باد را شاهد خواهیم بود. از اواخر امشب از میزان ابرها کاسته می‌شود و دمای کمینه تهران امروز صبح در ایستگاه مهرآباد سدرجه بالای صفر بود.

کد خبر 552650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.