صدرالحسینی: استقلال، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی گفت: استقلال در حوزه سیاست خارجی به این مفهوم است که نظام سیاسی و حاکمیت کشورها بتواند کاملاً آزادانه تصمیمی را اتخاذ کنند و آن را به منصه ظهور برساند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی استقلال است که یکی از مهم‌ترین شعارهای اصلی و سه‌گانه انقلاب اسلامی نیز بود.

وی افزود: استقلال در حوزه سیاست خارجی به این مفهوم است که نظام سیاسی و حاکمیت کشورها بتواند کاملاً آزادانه تصمیمی را اتخاذ کنند و آن را به منصه ظهور برساند و هیچ کشور، نهاد، سازمان و شخصی نتواند در این تصمیم‌گیری و اجرای آن دخالت داشته باشد.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب به عنوان یکی از معدود کشورهای مستقل در حوزه سیاست خارجی مطرح است و امروز بسیاری از سران سیاسی، فرهیختگان، اصحاب رسانه و نخبگان بسیاری از کشورهای جهان به این موضوع اذعان دارند و به شیوه‌های مختلفی آن را بیان کرده‌اند.

صدرالحسینی تصریح کرد: علی رغم کارشکنی‌های دشمنان، امروز جمهوری اسلامی به صنعت هسته‌ای دست یافته است و منافع ملی خود را از این صنعت تأمین می‌کند.

کد خبر 552610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.