انقلاب و ملت به یکدیگر پیوسته است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امام خمینی (ره) در سخنان خود مردم ایران را از جمله بهترین ملت‌های مسلمان تاریخ دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بازگشت حضرت امام (ره) به ایران اظهار کرد: زمانی که نظام طاغوت متوجه شد، امام خمینی (ره) در کشور هواداران بسیار دارد و مردم خواهان بازگشت او هستند، تحت فشار قرار گرفت و بازگشت امام را به اجبار قبول کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) در بدو ورود به ایران، ابتدا به بهشت زهرا رفت و با شهدای انقلاب تجدید میثاق و سخنرانی تاریخی خود را ایراد کرد. امام خمینی (ره) در سخنان خود مردم ایران را از جمله بهترین و ملت‌های مسلمان تاریخ دانست.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: پس از سخنرانی کوبنده حضرت امام خمینی (ره) در بهشت زهرا و پیروزی انقلاب اسلامی دست بیگانگان از ایران به صورت کامل قطع شد و تمام توطئه‌های دشمنان علیه استقلال ایران با شکست روبه‌رو شد.

رهبر تصریح کرد: امام خمینی (ره) بنیان‌گذار و پیشوای حرکت انقلابی مردم ایران بود و در این راستا ملت ایران همیشه وام‌دار او است.

وی یادآور شد: اکنون باید بیشترین توجه مسئولان در راستای خدمت به مردم باشد به گونه‌ای که مردم و مستضعفان در سختی نباشند و بی‌عدالتی نسبت به آن‌ها صورت نگیرد و عده‌ای فرصت طلب حقوق مردم را پایمال نکنند.

وی تصریح کرد: استقبال بی‌نظیر ملت ایران از ایشان در روز دوازدهم بهمن‌ماه نشان داد انقلاب و ملت به یکدیگر پیوسته است، بر همین اساس مسئولان باید در راستای خدمت به مردم تلاش کنند. اکنون بالاترین وظیفه دولت خدمت به ملت و ترویج شعائر اسلام است.

امام جمعه موقت اصفهان، حاکمیت اسلام و مردم‌سالاری دینی را از جمله دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: مردم‌سالاری دینی به این معنا است که رئیس‌جمهور، رهبری و نمایندگان مجلس توسط مردم انتخاب می‌شوند و مردم در سرنوشت خود حاکم هستند.

وی اضافه کرد: اکنون نفت و سرمایه‌های کشور به اسرائیل، آمریکا و غارتگران بین‌المللی داده نمی‌شود و با کشورهایی که با ما دوستی کنند دوستی می‌کنیم و جلوی کشورهایی که با ما با خشونت رفتار می‌کنند می‌ایستیم.

کد خبر 552598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.