تشکیل قرارگاه آسیب‌های اجتماعی در محلات هرمزگان

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان هرمزگان با بیان اینکه در حوزه محلات دو هزار و ۲۰ محله آسیب‌پذیر در کشور شناسایی شده که از این تعداد ۴۷ محله در هرمزگان قرار دارد، گفت: قرارگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی با همراهی سایر نهادهای حمایتی در حال ارائه خدمات در این محلات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سجاد امیریان‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در راستای محرومیت‌زدایی مأموریت‌های خود را دنبال می‌کند و بنیاد احسان نیز در توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی افزود: از سال گذشته نیز بنیاد ۱۵ خرداد نیز به ما اضافه شده و به صورت ویژه در حوزه سلامتی و درمان کودکان تا ۱۴ سال با بیماری‌های خاص، همچنین بانوان و فرزندآوری کار خواهد کرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان هرمزگان ادامه داد: در سیل اخیر در دو مرحله کمک‌رسانی انجام شد، در شهرستان میناب رودان بستک پارسیان قشم و هرمز بسته‌های معیشتی توزیع شد. وی تصریح کرد: بازوی اصلی فعالیت‌های فرهنگی ما گروه‌های جهادی هستند.

وی اضافه کرد: پس از بارندگی با تعداد زیادی از افرادی مواجه هستیم که منازل آنها تخریب شده است، اسکان‌های اضطراری را در روستاها و مناطق مختلف دایر کردیم و ۵۰ هزار پرس غذا در این مناطق توزیع شد.

امیریان با بیان اینکه در سیل‌های دی‌ماه ۱۰ هزار بسته معیشتی بین سیل زده‌ها توزیع شد، تاکید کرد: در کمپ‌های اسکان کاروان شادی راه‌اندازی کردیم، همچنین ۱۲۰ گروه جهادی در این سیل فعالیت داشتند و اقلام امدادی همچون موکت، پتو و پلاستیک نیز توزیع کردیم و هدف ما این است کمک‌های ما به سمتی رود که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارد.

وی تصریح کرد: تعمیرگاه سیار برای تعمیر لوازم آسیب دیدگان از سیل راه اندازی شد. همچنین ۴۰۰ دستگاه یخچال، ۶۰۰ گاز رومیزی، ۴۰۰ تخته فرش ۹ متری، ۴۰۰ سرویس ظرف، ۴۰۰ سرویس قابلمه و ۸۰۰ پتوی دو نفره توزیع شده است، رزمایشی نیز در هفته آینده با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان ادامه داد: کاروان سلامت احسان به صورت سیار در میناب و رودان خدمات پزشکی رایگان ارائه کردند، همچنین در زلزله هرمزگان ۲۲ دستگاه کانکس در اختیار نوسازی مدارس قرار گرفته و در سیل اخیر نیز ۱۵ میلیارد تومان خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه محلات دو هزار و ۲۰ محله آسیب‌پذیر در کشور شناسایی شده که از این تعداد ۴۷ محله در هرمزگان قرار دارد، گفت: قرارگاه کاهش آسیب‌های اجتماعی ما با همراهی سایر نهادهای حمایتی (ستاد اجرایی، بهزیستی و هلال‌احمر) در حال ارائه خدمات در این محلات است که در فاز نخست خانه احسان، هلال و امداد در محلات نایبند جنوبی و تپه الله‌اکبر در بندرعباس، محله سرجوییه در رودان، محله میرزا آباد در بستک و محله رودباری در بندرلنگه راه‌اندازی شده و خدمات مختلفی ارائه می‌کنند.

امیریان‌زاده خاطرنشان کرد: قرارگاه پیشرفت در شهرستان‌های رودان، جاسک و بشاگرد راه‌اندازی شده و در ۱۲ حوزه تیم‌های تخصصی ما طبق سند پیشرفتی که تدوین شده، به مدت سه سال فعالیت خواهند کرد.

کد خبر 552592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توحید IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    تپه الله اکبر خبری از این موضوعات وجود نداره