قصه تکراری هندبال آسیا به‌کارگردانی قطر / گلات آسیایی به‌رنگ عنابی!

تیم‌ملی هندبال قطر در دیدار پایانی قهرمانی هندبال آسیا با پیروزی مقابل بحرین، برای پنجمین‌بار متوالی قهرمان آسیا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار پایانی بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا دو تیم‌ملی قطر و بحرین از ساعت ۱۸ امروز به‌وقت محلی به‌مصاف هم رفتند؛ در پایان قطر برنده این دیدار حساس شد تا ضمن قهرمانی در این دوره از رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا، برای پنجمین‌بار فاتح قله آسیا شود.

دیدار پایانی بیستمین دوره قهرمانی هندبال آسیا

محل: سالن اصلی مسابقات در شهر دمام

شرح بازی:

تیم قطر در نیمه نخست با پیروزی ۱۴ بر ۱۱ مقابل حریفش به رختکن رفت. در ادامه شاگردان والرو ریورا سرمربی اسپانیایی عنابی‌پوشان، در نیمه دوم نیز این اختلاف امتیاز خود با بحرین را حفظ کردند و در نهایت با برتری ۲۹ بر ۲۴ در پایان بازی برای پنجمین بار متوالی قهرمانی رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا را از آن خود کردند تا با پبشی‌گرفتن از کویت، به‌تنهایی به‌عنوان دومین تیم پرافتخار هندبال آسیا لقب بگیرد. کره‌جنوبی با ۹ عنوان، رکورددار قهرمانی در آسیا است‌.

قطر ۱۶ مرتبه در رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا حاضر بوده که در چهار دوره اخیر به‌صورت متوالی مقام نخست این رقابت‌ها را با اقتدار از آن خود کرده است. آن‌ها همچنین ۹ بار در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور داشته‌اند که بهترین نتیجه کسب شده توسط قطری‌ها به سال ۲۰۱۵ میلادی بازمی‌گردد که قطر نایب قهرمان جهان شد؛ ضمن اینکه قطری‌ها در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل نیز حضور داشتند که در آنجا مقام هشتم را بدست آوردند.

نکات بازی:

*بدین ترتیب بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا که از ۲۸ دی‌ماه با حضور ۱۶ تیم در شهرهای دمام و القطیف عربستان آغاز شده بود، امشب به خط پایان رسید و بدین ترتیب تیم‌های ملی قطر، بحرین، ایران و عربستان سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۳ را کسب کردند؛ ضمن اینکه تیم‌ملی کره‌جنوبی هم با افزایش سهمیه آسیا در رقابت‌های جهانی پس از کسب عنوان پنجمی به جمع چهار تیم برتر آسیا محلق شد تا در مسابقات جهانی هندبال شرکت کند.

کد خبر 552585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.