۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
متخلفان قبرخواری بازداشت شدند

رئیس دادگستری نظرآباد به بازداشت سه نفر از مدیران سابق شهرداری به دلیل ترک فعل اشاره کرد و گفت: کیفرخواست «پرونده قبرخواری» صادر شد.

به گزارش ایمنا، روح الله احمدی با اشاره به رسیدگی به پرونده موسوم به قبر خواری در نظرآباد، اظهار کرد: رسیدگی به این پرونده با عنوان اتهامی اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری، انتقال مال متعلق به غیر و تضییع بیت‌المال آغاز شده و پس از انجام و تکمیل تحقیقات مقدماتی در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد، این پرونده با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد ارسال شده است.

وی افزود: در این پرونده علاوه بر دو متهم اصلی که از مسئولان وقت مزار شهرداری نظرآباد بودند، برای سه معاون و مسئول وقت خدمات شهری شهرداری نظرآباد نیز که با اهمال، تفریط و ترک فعل به همراه سوءنیت و ذی‌نفع بودن در تصاحب وجوه حاصل از فروش قبور، بستر فساد و تضییع حقوق بیت‌المال را فراهم کرده بودند، پرونده قضائی تشکیل شده است.

رئیس دادگستری شهرستان نظرآباد از وجود ۳۵۷ شاکی خصوصی علاوه بر شهرداری نظرآباد در این پرونده خبر داد و با تشریح فرایند پیچیده تحقیقات فنی، اطلاعاتی و استعلامات بانکی در این پرونده، تصریح کرد: اقدامات متهمان علاوه بر اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری و تضییع حقوق بیت‌المال واجد عناوین مجرمانه دیگری نیز است.

وی اضافه کرد: کم کردن عرض قبور واگذارشده، پیش‌فروش بدون مجوز قبور توسط معاون خدمات شهری و مسئولان خدمات شهری، پیش‌فروش بیش از ظرفیت قبور در آرامگاه، دوطبقه کردن قبور بدون مجوز قانونی و فروش غیرقانونی طبقه اضافه شده، همچنین فروش عمده قبور به برخی از پرسنل شهرداری از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان است.

احمدی گفت: در این پرونده حدود ۲/۵ میلیارد ریال اختلاس و ۱۵ میلیارد ریال تضییع بیت‌المال انجام شده که برای پنج نفر از کارکنان شهرداری نظرآباد کیفرخواست صادر و جهت رسیدگی و صدور حکم به یکی از شعب دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد ارجاع شد.

منبع: مهر

کد خبر 552579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.