ورزش قهرمانی، بودجه بسیار کلانی نیاز دارد/خانه های تخصصی ورزش به زودی افتتاح می‌شود

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران اصفهان گفت: پایگاه های استعداد یابی بسیج استان اصفهان، در طی سال های گذشته، از بین ۴۵۰ پایگاه استعدادیابی، جایگاه اول در سطح کشور را بدست آورده است. سال گذشته پایگاه استعداد یابی کاراته رتبه اول را کسب کرد و امسال هم در رشته تیراندازی موفق به بدست آوردن جایگاه نخست شدیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ وحید رجبی، امروز_یازدهم بهمن ماه_ در نشست خبری که به مناسبت آغاز دهه فجر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: بدون شک، بسیج متعلق به مردم است و افرادی که مسئولیت‌هایی را در این نهاد برعهده دارند، در زمانی که مسئولیت دارند باید بسیج را از بخشی از وجود خود بدانند.

وی در ادامه صحبت هایش به برنامه های پیش روی بسیج به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و گفت: مجموعه های استعدادیابی در مجموعه های ورزشی‌مان راه اندازی کرده ایم، برنامه ما این است که برای هر ناحیه، یک پایگاه استعداد یابی در هر رشته ای که مورد علاقه مردم آن منطقه است، اتفاق بیفتد. همه مناطق دارای استعدادهای خاصی هستند. مثلاً فریدون شهر کشتی خیز است، برای همین پایگاه استعداد یابی این رشته را راه اندازی کرده ایم، یا به طور مثال گلپایگان کاراته‌کا های خوبی دارد که برای همین پایگاه استعداد یابی اش آغاز به کار کرده اند و حتی چندین نفر هم از این پایگاه به تیم ملی راه یافته اند.

وی افزود: پایگاه های استعداد یابی بسیج استان اصفهان، در طی سال های گذشته، از بین ۴۵۰ پایگاه استعدادیابی، جایگاه اول در سطح کشور را بدست آورده است. سال گذشته پایگاه استعداد یابی کاراته رتبه اول را کسب کرد و امسال هم در رشته تیراندازی موفق به بدست آوردن جایگاه نخست شدیم. خدا را شاکریم در حال حاضر ۳۵ پایگاه استعداد یابی در نواحی مختلف استان اصفهان داریم که مشغول به فعالیت هستند.

سرهنگ رجبی در خصوص ساخت سالن‌های ورزشی با تلاش سازمان بسیج خاطر نشان کرد: برای تحقق این هدف، ۷۰ درصد بودجه از خود بسیج بود و ۳۰ درصد مابقی، از سمت منابع استانی انجام گرفت که متاسفانه تحقق پیدا نکرد و سوله‌ها کامل نشدند. بنابراین، یکی از اهداف مهم ما تکمیل و راه اندازی سوله‌ها و سالن‌های ورزشی است. البته ناگفته نماند که برای این هدف، نیاز به تأمین بودجه ۲۲۰ میلیاردی است.

رجبی تصریح کرد: هنگام بحران و ورزش، این سوله‌ها و سالن‌های ورزشی برای اسکان موقت مردم ساخته می‌شود و مناسب است. ما امیدوار هستیم که در آینده نزدیک این اماکن به بهره برداری برسد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران اصفهان گفت: برای حضور در ورزش قهرمانی، به بودجه بسیار کلانی نیاز است، یکی از مشکلات، به نداشتن حق پخش تلویزیونی برمی گردد که باعث می‌شود پشتوانه‌ای نداشته باشیم، اما سیاست باشگاه مقاومت ورزش همگانی و استعدادیابی است.

وی با اشاره به برگزاری دوره مربیگری سطح چهار تصریح کرد: ۴۰۰ نفر از بسیج آقایان و بانوان در این دوره‌ها شرکت کردند، همچنین دوره‌های مهارت آموزی مربیگری، کامپیوتر، برق و غیره به تمامی یگان‌ها ابلاغ شده است.

سرهنگ رجبی در ادامه صحبت هایش افزود: خانه تخصصی ورزش بسیج با تلاش مضاعف این نهاد و البته هیئت‌های ورزشی، در حال حاضر مراحل ساخت خانه والیبال خمینی شهر و خانه ورزش‌های رزمی نائین را با جدیت دنبال می کند که به زودی به مرحله افتتاح میرسد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران اصفهان در خصوص دیگر برنامه‌های بسیج ورزشکاران هم خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه های ما این است که به مناسبت دهه مبارک فجر، مسابقات فوتسال برای نیروی‌های سپاه را درحال برگزاری‌اش هستیم.

این مقام مسئول در پایان بر لزوم برگزاری بازی‌های بومی محلی تاکید و اظهار کرد: برگزاری بازی‌های بومی محلی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در همین راستا ما آموزش این بازی ها را در دستور کار قرار داده ایم. نکته ای که وجود داشت این بود که پیش بینی حضور دو هزار نفر در این رقابت ها را داشتیم، اما فقط دو هزار و ششصد نفر از مسئولین پایگاه‌های بسیج در این رقابت ها شرکت داشتند.

وی گفت: رژه موتور سواری، کوه نوردی و کوه گردی در دهه فجر مدنظر است، همچنین در راستای آموزش بازی‌های بومی محلی آموزش مربیان این حوزه نیز در حال انجام است.

رجبی در پایان افزود: گواهی حضور در دوره بازی‌های بومی محلی برای تمامی افراد صادر شده که به دست رئیس فدراسیون امضا خواهد شد و به زودی به دست شرکت کنندگان خواهد رسید.

کد خبر 552565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.