امیکرون هر دقیقه ۲ نفر را مبتلا می‌کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سرعت بسیار بالای شیوع امیکرون، گفت: بررسی آمارهای ابتلا در استان فارس نشان می‌دهد که هر ۳۰ ثانیه یک نفر در این استان به کرونا مبتلا می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید وحید حسینی در چهارصد و هشتادمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ علوم پزشکی شیراز، ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش شدید آمارهای ابتلاء به کرونا، به دلیل شدت سرایت‌پذیری و گستردگی سریع سویه کرونا امیکرون، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته، با روند قابل توجه افزایش موارد ابتلاء به کرونا مواجه بوده‌ایم که این آمار مجموعه سلامت را بسیار نگران کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس می‌تواند ابتلاء به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهد، بنابراین ضرورت دارد افرادی که تاکنون هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند و یا تزریق دُز سوم واکسن خود را به تعویق انداخته‌اند، نسبت به این امر اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس، از آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برای مقابله با موج ششم کرونا ویروس خبر داد و تصریح کرد: تکمیل نکردن فرایند واکسیناسیون و بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس، موجب بحرانی‌تر شدن و وضعیت استان و ایجاد عوارض و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شود.

افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا در فارس

حسینی با بیان اینکه موارد ابتلای خانوادگی ناشی از کرونا ویروس رو به افزایش است، تاکید کرد: افراد باید در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا ویروس، از خود درمانی بپرهیزند و ضمن مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، اصول قرنطینه را رعایت کنند تا از ابتلای دیگر اعضای خانواده جلوگیری شود.

وی از تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان فارس درخواست کرد تا برای جلوگیری از بحرانی‌تر شدن وضعیت این استان، نظارت بیشتری بر اماکن پرتردد در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹، وضعیت آمار مبتلایان به کرونا ویروس در مناطق مختلف استان و آخرین آمارهای جان باختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان را ارزیابی کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 552560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.