پروژه‌های فناورانه سازمان پسماند در راستای منافع زیست محیطی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان پروژه‌ها و برنامه‌های این سازمان به منظور تحقق شعار هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی را تشریح کرد.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری مجموعه وبینارهای ادواری در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: در این راستا وبیناری تخصصی تحت عنوان مدیریت بهینه پسماندها با محوریت هوای پاک با حضور ۱۷۰ شرکت کننده، سخنرانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و ارائه هایی از اساتید دانشگاه برگزار شد و خوشبختانه با استقبال علاقه‌مندانی از سازمان‌های مدیریت پسماندهای کلانشهرها، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و فعالان محیط زیست رو به رو بودیم که نشان می‌دهد عموم شهروندان نیز برای مشارکت در این مباحث آمادگی دارند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه اینفو مسابقه ویژه نوجوانان، افزود: اینفو مسابقه «هوایی برای زندگی» از مجموعه پوسترهای اینفوگرافیک مدیرشو نیز دیگر برنامه سازمان در زمینه آموزش‌های مرتبط با هوای پاک بوده که دانش آموزان در قالب این برنامه ضمن مطالعه پوستر اینفوگرافیک و شرکت در مسابقه آن، در قرعه‌کشی حضور یافته و از ۱۰۰ جایزه این رویداد شامل هدایای نقدی و فرهنگی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به دنباله‌دار بودن پروژه اینفو مسابقه، تصریح کرد: این رویداد با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره توسعه فرهنگ شهروندی رقم خورده و در ادامه تعداد هشت پوستر دیگر نیز در قالب همین طرح برای افزایش آگاهی دانش آموزان منتشر و مسابقه مربوط به آن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های سازمان با رویکرد آموزش‌های مدیریت پسماند برای کمک به کاهش آلودگی هوا، افزود: مجموعه برنامه‌های میدانی و آموزشی به این مناسبت در مناطق یک، هشت، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ در قالب جشن‌های آموزشی نیز برگزار شده که حاصل همکاری مشترک سازمان با اداره فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و ادارات خدمات شهری بوده است.

ساکتی با بیان اینکه توجه این سازمان به مقوله هوای پاک تنها معطوف به مناسبت‌های خاص در سال نیست، اضافه کرد: تمام پروژه‌ها و برنامه‌های سازمان به نحوی برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود که بتواند منافع محیط زیست را در بر گیرد که کاهش آلودگی‌های هوا با شعار هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی نیز یکی از این مباحث مهم است.

وی با اشاره به پروژه‌های فنی و کاربردی سازمان در راستای ارتقای کیفیت هوا، گفت: استقرار واحد پایلوت هاضم بی‌هوازی با ظرفیت ۳۰ کیلوگرم در روز جهت مدیریت بخش آلی پسماند شهری و انجام مقدمات احداث واحد ۲۰ تن در روز و استقرار سیستم پیرولیز با ظرفیت ۱۰ تن در روز جهت مدیریت بخش غیرآلی پسماند شهری از جمله پروژه‌های جاری سازمان است که به تحقق شعار هوای پاک کمک می‌کند.

کد خبر 552523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.