خالی کردن حساب شهروندان با پیامک جعلی اخطار قطع برق

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ارسال پیامک جعلی قطع برق، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر دریافت پیامک اخطار قطع برق با وارد شدن به لینکی ناشناس و دانلود اپلیکیشن معرفی شده برای پرداخت بدهی خود، کل موجودی حساب آن‌ها به صورت غیرمجاز برداشت شده است، این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی‌ها در گفته‌های خود اشاره کردند که به منظور پرداخت بدهی، به لینک معرفی شده وارد و اپلیکیشنی با عنوان «برق من» را دانلود کرده‌اند و پس از رؤیت قبض برق ساختگی به منظور پرداخت بدهی به درگاه جعلی هدایت شده‌اند و اطلاعات کارت آن‌ها سرقت شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد اطلاعات کارت بانکی مال‌باختگان در درگاه فیشینگ سرقت شده و با توجه به دسترسی برنامه جعلی به پیامک‌ها، رمز دوم یک‌بار مصرف آن‌ها نیز به سرقت رفته و برداشت از حساب آن‌ها صورت گرفته است. کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود، موفق به شناسایی فرد کلاه‌بردار شده و وی را جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی دادند.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی ازجمله سامانه ثنا، هزینه آگهی، جریمه پلیس راهور و مسدودی سیم‌کارت به راحتی کاربران را ملزم به دانلود اپلیکیشن جعلی و هدایت به درگاه‌های ساختگی می‌کنند. شهروندان صرفاٌ به سامانه‌ها و سایت‌های رسمی و مورد تأیید سازمان یا وزارتخانه مربوطه مراجعه کنند و به سرشماره پیامک‌های دریافتی توجه و اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند.

کد خبر 552509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.