مشهدالرضا مهیای جشن‌های انقلاب

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از برنامه‌ریزی و آمادگی تمام سازمان‌ها و واحدهای تابعه این مجموعه در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این کلان‌شهر خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته در این ایام، تمام آذین‌بندی‌های سطح شهر به طول بیش از ۲۳۱ هزار متر رفع نقص شده است و در دهه مبارک فجر، زینت‌بخش منظر شبانه مشهد الرضا (ع) می‌شود.

وی افزود: اکران تبریک دهه فجر در ۱۵۰ المان نوری خورشیدی، ۲۸ چراغ شابلونی گوبو، ۳۶ تلویزیون شهری و ۲۴ سازه در ایستگاه‌های قطار شهری بخش دیگری از اقداماتی است که در این ایام صورت خواهد گرفت.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به اهمیت آراستگی منظر شهری در این ایام، عرشه پل‌های سطح شهر با حدود یک هزار و ۳۰۰ پرچم ایران آذین‌بندی می‌شود و خیابان‌های سطح شهر نیز با استفاده از ۹ هزار عدد پرچم ایران، ۲۰۰ هزار متر ریسه پارچه‌ای الوان، نصب پرچم ایران در سازه‌های مناسبتی نقاط شاخص و پرتردد شهری و اکران بیش از شش هزار متر مربع تبلیغات مناسبتی از طریق بیلبوردها و استرابوردهای شهری، حال و هوای جشن انقلاب به خود خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این ایام، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مختلفی در مناطق ۱۳‌گانه شهر مشهد از جمله رونمایی از دیوارنگاری بلوار شاهد، برگزاری جشن‌های مختلف با مشارکت مراکز اجتماعی (سرای سالمندان، کودکان استثنایی و آسیب‌دیدگان اجتماعی)، تقدیر از خانواده‌های شهدای انقلاب توسط شورای اجتماعی محلات، رونمایی از کتب فرهنگی، برگزاری جنگ "انقلاب ما" در مجتمع آیه‌ها، نورافشانی به مدت ۱۰ شب در مجتمع آیه‌ها، برگزاری نمایشگاه دهه فجر در موزه دفاع مقدس بوستان کوهسنگی، برپایی تماشاخانه سیار در مناطق حاشیه شهر و برگزاری جشن‌های گوناگون در سطح شهر صورت خواهد گرفت.

نجفی خاطرنشان کرد: در حوزه حمل‌ونقل شهری نیز در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران و مجاوران حریم مطهر رضوی، سرویس‌دهی قطار شهری در روز ۲۲ بهمن، یک ساعت افزایش پیدا خواهد کرد و در این روز ارائه خدمات به شهروندان توسط قطار شهری رایگان خواهد بود و هماهنگی لازم برای سرویس‌دهی بالغ بر ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به صورت رایگان در بیست‌ودوم بهمن‌ماه صورت پذیرفته است.

کد خبر 552502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.