طراحی فضای سبز و محوطه سازی برای ۴ فصل

برای داشتن یک باغ و یاغچه ۴ فصل برای آنکه بتوانی در تمام فصول سال از آن لذت ببری نیاز به شناخت گیاهان دارد اگر برای رسیدن به بهترین نتیجه نیاز به کمک داری کافیست تا از تیم مشاوره ما کمک بگیرید.

‌یکی از مواردی که در طراحی فضای سبز و محوطه سازی ۴ فصل مهم است انتخاب گل و گیاهان است.

گل‌های چهار فصل برای باغچه حیاط و هر نوع باغی بخش مهمی است، مهم نیست در کجای کشور زندگی می‌کنید، آنها رنگ، بافت و حتی حریم خصوصی را در تمام طول سال برای شما فراهم کرده و غذا و سرپناهی را به پرندگان و حیات وحش ارائه می‌دهند. هزاران نوع گل و گیاه چهارفصل در هر اندازه و شکل با رنگ‌های مختلف سبز، از پررنگ‌ترین و زمردی تا سبز طلایی آفتابی وجود دارد. برخی از گونه‌ها گرما و سرمای شدید را تحمل می‌کنند، بنابراین هنگام خرید حتماً برچسب یا توضیحات گیاه را بخوانید تا محصولی را پیدا کنید که برای منطقه شما مناسب باشد.

هنگامی که در حال طراحی فضای سبز باغچه حیاط خود هستید، فراموش نکنید که ارتفاع و پهنای گیاه چقدر است، به خصوص اگر می‌خواهید گل‌های چهارفصلی برای باغچه حیاط خود انتخاب کنید که سریع رشد کند. این درختچه‌ها همیشه کوچک باغی نمی‌مانند و گاهی نیاز به سه بار در سال هرس کردن دارند.

شرکت گل پونه مهر نقش جهان با طراحی و مشاوره در انتخاب گیاهان مناسب برای باغچه و فضای سبز شما می‌تواند در زیباتر شدن آنها و نیز نگهداری فضای سبز به شما کمک کند، برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

طراحی فضای سبز و محوطه سازی برای ۴ فصل

در این بخش نام چند گل کار آمد که هم برای محوطه سازی و فضای سبز مناسب هستند و هم برای طراحی روف گاردن استفاده می‌شود را می‌گوئیم:

۱- سرو تزئینی

۲- گاردنیا

۳- شوکران

۴- خاس نرم

۵- سروهایی با فرم گرد

۶- آزالیا

۷- شمشاد پیچ

۸- خزه هندی

۹- سرخدار

طراحی فضای سبز و محوطه سازی برای ۴ فصل

طراحی شن برای باغچه‌ای ۴ فصل

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند هم بام سبز شما را و هم فضای سبز خانه شما را زیبا کند شن‌های رنگی است.

استفاده از شن‌های رنگی می‌تواند فضا را در زمستان زنده نگه دارد و در تابستان نیز به زیبایی فضا کمک کند. اینکه چه تناژ از رنگی مناسب است به گلهای اطراف و همچنین رنگ سنگ فرشها بر می‌گردد

طراحی فضای سبز و محوطه سازی برای ۴ فصل

فضای سبز زیبا برای کل طول سال

یک زیبایی بصری می‌تواند فراتر از رنگ‌ها باشند. برای مثال، شما می‌توانید مناظر زمستانی را با استفاده از عناصر طراحی فضای سبز سخت مانند دیوارهای سنگی، آلاچیق‌ها و قوس‌ها، ایجاد کنید. برای کمتر کردن میزان سختی طراحی فضای سبز یا ویژگی‌های فضای سبز، چمن‌های زینتی بلند یا سایر عناصر زیبا می‌توانند استفاده شوند. در واقع، حتی بدون وجود عناصر سخت در طراحی فضای سبز، علف‌های بلند می‌توانند در زمستان نیز، زیبایی را به حیاط شما هدیه دهند.

توجه داشته باشید که زمان مناسب برای آماده کردن فضای سبز زمستانی، در برف و باران نیست. تابستان و بهار بهترین زمان برای فراهم کردن یک فضای سبز زیبا در فصل زمستان است. از این گذشته، کاشت علف‌های زینتی در زمستان بسیار سخت است و بیشتر کارهای طراحی فضای سبز شما باید در آب و هوای خوب انجام شود.

علاوه بر ایجاد مناظر زیبای زمستانی، تا آنجا که می‌شود رنگ به فضای سبز خود اضافه کنید. به عنوان مثال:

اگر پیاز گل‌ها را در پاییز بکارید، لازم نیست برای اینکه بهاری رنگین داشته باشید تا ماه اردیبهشت صبر کنید.

بعضی از گیاهان چندساله، اگر در اولین سال شکوفه داری خود، به خوبی بریده شوند، در تابستان یا ابتدای پاییز دوباره شکوفه خواهند داد.

در حالی که درختانی مانند افرا، رنگ‌های بسیاری را برای پاییز در خود نقش می‌دهند، بعضی از درختچه‌های انگور نیز می‌توانند رنگ‌های پاییزی درخشانی را به منظره اضافه کنند.

بعضی گونه‌ها حتی دو کاربرد دارند. Euonymus alatus یا بوته سوخته یکی از گیاهانی است که هم برای پاییز و هم برای زمستان زیبا خواهد بود. این بوته در پاییز به خاطر شاخ و برگش ارزشمند است. در زمستان به دلیل اینکه بوته‌ای برگ‌ریز است می‌تواند صحنه‌های زیبایی را ایجاد کند. شکل و ظاهر این گیاه به خصوص در هنگام بارش برف، دانه‌های برف را در خود نگه داشته و به دام می‌اندازد و صحنه‌های زمستانی معرکه‌ای را ایجاد می‌کند. البته از آنجایی که این گیاه، تهاجمی است حتماً باید آن را در کنترل خود نگه دارید یا گزینه‌های جایگزینی برای آن انتخاب کنید.

طراحی فضای سبز و محوطه سازی برای ۴ فصل

ایده خلاقانه در فضای سبز خود داشته باشید

چند مورد از ایده‌های خلاقانه که می‌توان در طراحی فضای سبز شهری و خانگی ایجاد کرد را در ادامه نام خواهیم برد

لامپ‌ها را به خاطر بسپارید.

لامپ یک المان مستقل و عالی در فضای سبز شماست که می‌توانید آن‌ها را با استفاده از خلاقیت در طراحی فضای سبز به کار ببرد. چراغ‌ها در فضای بیرونی مزایای متعددی را برای خانه شما خواهند داشت، از جمله بهبود دید در طول مسیرهای باغ یا افزودن زیبایی به فضای سبز. انتخاب مناسب نوع لامپ می‌تواند فضای سبز را در شب زیباتر کرده و امنیت را بالاتر ببرد.

اکثر چراغ‌های مدرن LED به شما این امکان را می‌دهند که بدون بالا بردن قبض برق، زیبایی و روشنایی را به فضای سبز هدیه دهید.

از شاخ و برگ‌ها در طراحی بهره ببرید.

گیاهانی که در فضای سبز می‌کارید می‌توانند به شما کمک کرده تا آن را بزرگ‌تر نشان دهید. گیاهان گرمسیری بزرگ که دارای شاخ و برگ‌های بزرگی هستند، می‌توانند مقیاس منظره را تغییر داده و آن را جادارتر جلوه دهند. به دنبال گیاهانی با برگ‌های بزرگ و سرسبز باشید. برگ‌های بسیار بزرگ کمک کرده که فکر کنید در این فضای کوچک تعداد بیشتری گیاه وجود دارد. به عنوان یک امتیاز با خلاقیت در طراحی فضای سبز، انتخاب گیاهان با شکل غیرمعمول برگ‌ها، می‌تواند فضای سبز را جذاب‌تر جلوه دهد.

نصب یک فواره و آبنما

یکی دیگر از راه‌های خلاقیت در طراحی فضای سبز استفاده از آب نماها است. اضافه کردن چشمه به فضای سبز درون حیاط می‌تواند یک نقطه کانونی زیبایی را فراهم کند.

داشتن یک چشمه به زیبایی فضای سبز شما هویت جدیدی داده و چشم را به سمت خود جذب می‌کند. همچنین این چشمه می‌تواند کاربردی تر بوده و محلی برای حمام و آبخوری پرندگان باشد. ایجاد فضایی امن برای پرندگان می‌تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد. صدای عبور آب از چشمه نیز آرامش بخش بوده و هنگامی که وارد باغ می‌شوید، استرس شما کاهش خواهد یافت.

شرکت گلپونه مهر نقش جهان آماده با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی فضای سبز شهری، باغ و باغچه و طراحی روف گاردن در حال فعالیت است و آماده اجرای پروژه‌های شما در می‌باشد.

شما می‌توانید با کمک مشاورین ما بهترین طرح را برای باغ، باغچه و تراس و بام خود انتخاب کنید کافیست عکس محیط مورد نظر خود را برای ما در واتس اپ ارسال بفرمائید

کد خبر 552491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.