نجف‌آباد جایگاه ویژه‌ای در اطلس، هویتی، گردشگری و صنایع دستی کشور دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نجف‌آباد را باید فراتر از یک منطقه جغرافیایی دانست، گفت: برای شهرستان نجف‌آباد باید جایگاه ویژه‌ای در اطلس هویت تاریخی، گردشگری و صنایع دستی قائل بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مقتدایی با حضور در غرفه نجف‌آباد در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، اظهار کرد: نجف‌آباد را نباید یک شهر و منحصراً یک منطقه جغرافیایی دانست، بلکه این منطقه در زمینه‌های فرهنگ، هنر، علم و فناوری جایگاه و اختصاصات ویژه‌ای دارد.

وی افزود: صنایع دستی و مسائل مختلف دیگر مرتبط با هویت این شهر در طول تاریخ سابقه دارد و این منطقه همواره توانسته است نقش و جایگاه ویژه و برجسته‌ای را داشته باشد، نمونه منحصربه‌فرد نجف‌آباد در مدیریت دفاع مقدس یکی از عرصه‌هایی است که باید مورد توجه مدیران و مسئولان شهرستان نجف‌آباد و استان اصفهان در خصوص معرفی این شهر قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه معماری، محیط زیست و تولیدات منحصربه‌فرد این منطقه و زیست‌بوم و نوع نگاه مردم نجف‌آباد به زندگی و تدین و دینداری مردم این شهر، در کنار دیگر مباحث هویت‌بخش، می‌تواند به عنوان یک مجموعه برجسته مخصوصاً توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر مورد کار ویژه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های نجف‌آباد به‌درستی استفاده کرد، گفت: حضور ما در غرفه نجف‌آباد در راستای تعظیم در مقابل مردمان سخت‌کوش، پرکار، باهوش، ایثارگر و پرانگیزه‌ای است که متعهدانه فعالیت کردند و معتقد هستم که در حوزه گردشگری و صنایع دستی برای نجف‌آباد باید جایگاه ویژه‌ای قائل بود و در اطلس هویت تاریخی، گردشگری و صنایع دستی باید این شهر را بیش از پیش به کشور معرفی کرد.

کد خبر 552489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.