بارش نخستین برف زمستانی در اصفهان/کولاک برف در مناطق غربی استان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش نخستین برف زمستانی در اصفهان خبر داد و گفت: پنج تا شش سانتی‌متر، بارش خواهیم داشت اما با توجه به گرمای سطح زمین و ترددها، امکان به زمین نشستن برف وجود ندارد. از نیمه غربی تا جنوب و غرب استان، بیشتر شهرستان‌ها شاهد بارش برف خواهند بود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی از عصر امروز به استان است. بر این اساس وضعیت جوی به صورت قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر، وزش باد و در عصر و شب، بارش برف و باران به ویژه در منطقه غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش شدت فعالیت این سامانه از نیمه شب تا اوایل وقت فردا، افزود: فعالیت این سامانه، بیشتر به صورت بارش برف همراه با مه‌آلودگی و کاهش دید خواهد بود که منجربه اختلال در تردد شهری و جاده‌ای خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه فعالیت این سامانه تا روز سه‌شنبه در اکثر مناطق استان خبر داد و گفت: وزش باد در روز سه‌شنبه در استان نسبتاً شدید و در برخی دیگر شدید و در مناطق غربی و جنوبی استان، احتمال کولاک برف نیز وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش پنج تا هفت درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان، گفت: امروز حداکثر دمای اصفهان به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، کمینه فردا صبح اصفهان یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود، گرم‌ترین نقطه استان نیز چوپانان با ۱۶ درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین نیز بوئین و میاندشت با منفی پنج درجه سانتی‌گراد است.

آقایی با اشاره به بارش نخستین برف زمستانی در شهر اصفهان، افزود: پنج تا شش سانتی‌متر بارش برف خواهیم داشت؛ اما با توجه به گرمای سطح زمین و ترددها، امکان به زمین نشستن برف وجود ندارد. همچنین از نیمه غربی استان تا ارتفاعات نائین، کاشان، نطنز و جنوب استان شامل شهرضا، دهاقان، سمیرم، زرین‌شهر و مبارکه به علاوه در غرب از تیران تا بوئین و میاندشت، داران، فریدون‌شهر، گلپایگان، دهق و چادگان شاهد بارش برف خواهند بود.

کد خبر 552482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    فقط خدا ۰۰۰به فکر اصفهانیا هست
  • زهرا ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    فریدن خوانسار و گلپایگان خییلی برف امده خداشکر کلی امروز تو مدرسه برف بازی کردیم