مُدگرایی، زمینه‌ساز غلبه فرهنگ استعماری است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: استعمارگران برای بررسی میزان اثرپذیری کشورها، مُدگرایی را رواج می‌دهند و زمانی که مردم کشورهای هدف با سبک زندگی غربی همراه شدند، جامعه شناسان و روان شناسان کشورهای استعماری، فرهنگ خود را بین آنها تزریق می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی اظهار کرد: جوامع غربی برای اینکه تغییر فرهنگ کشورها، بی بند و باری و فساد را در آن جوامع رواج می‌دهند تا به اهدافشان برسند.

وی ادامه داد: اندلس در گذشته، کشوری مسلمان بود، اما زمانی که افرادی از کشورهای دیگر بدون حجاب وارد آن شدند تغییرات آغاز و فساد و شراب خواری رواج داده شد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره نقش مهم ولایت فقیه در زندگی مردم، گفت: در آن دوران در کشور اندلس ولایت فقیه وجود نداشت و باعث شد از مسیر درست منحرف شوند، اما خوشبختانه در حال حاضر در کشور ایران ولایت فقیه داریم.

مهدوی تاکید کرد: استعمارگران برای بررسی میزان اثرپذیری کشورها، مُدگرایی را رواج می‌دهند و زمانی که مردم کشورهای هدف با سبک زندگی غربی همراه شدند، جامعه شناسان و روان شناسان کشورهای استعماری، فرهنگ خود را بین آنها تزریق می‌کنند، زیرا با استفاده از مد آمادگی لازم را پیدا کرده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی بهترین است و نباید زندگی غربی را الگو قرار داد، افزود: انگلیس اجازه نمی‌دهد غیر از زبان رسمی این کشور از لغات دیگر استفاده شود، چون این اقدام سبب می‌شود مردم تحت تأثیر نوع تفکر و فرهنگ کشورهای دیگر قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای اجابت دعا هنگامی است که خورشید به صورت کامل غروب نکرده باشد، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) از غلام خود در خواست می‌کردند به پشت بام برود و هر وقت نصف خورشید غروب کرد به ایشان اطلاع بدهد تا دعا کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: طبق روایتی که حضرت فاطمه زهرا (س) از پیامبر نقل کردند: «هیچ مسلمانی در آن ساعت دعا نمی‌کند، مگر اینکه خداوند متعال دعای او را مستجاب کند»

کد خبر 552407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.