افتتاح جشنواره چهلم فجر با «بیرو» و «مرد بازنده»

نخستین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در کاخ جشنواره با دو فیلم «بیرو» اثر مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، میزبان اهالی رسانه خواهد بود.

به گزارش ایمنا، در نخستین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که از آن به‌عنوان کاخ جشنواره یاد می‌شود، اهالی رسانه‌ها و هنرمندان مدعو با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به تماشای دو فیلم بیرو از مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در ساعت ۱۳ و مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان در ساعت ۱۵:۴۵ خواهند نشست.

جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ها با عوامل و دست‌اندرکاران این دو فیلم با پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۵ و ۱۸:۳۰ در برج میلاد برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی بیرو که افتتاحیه جشنواره نیز محسوب می‌شود، سومین فیلم سینمایی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و به تهیه‌کنندگی مجید برزگر، روایتی از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای و عضویت در تیم ملی فوتبال ایران است.

حسین بیرانوند، رضا داوودنژاد، سیاوش چراغی‌پور، سعید داخ، صحرا اسدالهی، محمد علی‌محمدی، سهیل قنادان، مهدی زمین‌پرداز، ستایش تارانی، سارا والیانی، ابوذر فرهادی، مبین بهاروند، محمد نیکبخت، مجید پتکی، مهران نائل، محمد عسگری، امین میری، مرتضی تقی‌زاده، وحید نفر، حامد نساج، علیرضا جلیلی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

دیگر فیلم روز نخست جشنواره برای اهالی رسانه، مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان، فیلمنامه حسین حسنی، ابراهیم امینی، محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی ساخته شده است.

مرد بازنده داستان پلیسی را روایت می‌کند که مردی درگیر پرونده قتلی می‌شود و هرچه بیشتر در این پرونده پیش می‌رود ماجرا پیچیده‌تر می‌شود به‌نحوی که زندگی شخصی او را نیز درگیر می‌کند. گریم سنگین جواد عزتی در این فیلم و انتشار آن در فضای مجازی بسیاری را مشتاق تماشای این فیلم کرده است.

مهدویان که اولین بار در سال ۱۳۹۴ با فیلم ایستاده در غبار، حضور در جشنواره فیلم فجر را تجربه کرد و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد، پس از آن با فیلم‌های ماجرای نیمروز و رد خون توانست این موفقیت را تکرار کند. او همچنین برای ساخت فیلم درخت گردو موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره سی‌وهشتم شد. مهدویان با ساخت فیلم مرد بازنده، هفتمین حضور متوالی در جشنواره فیلم فجر را تجربه می‌کند.

نقش‌های اصلی فیلم مرد بازنده را زوج عزتی و آزادی‌ور ایفا کرده‌اند که در سریال زخم‌کاری نیز با یکدیگر همبازی بودند. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌پرداز و امیرحسین هاشمی اشاره کرد.

مدیر فیلم‌برداری این اثر هادی بهروز، چهره‌پرداز آن شهرام خلج و بابک کریمی طراح صحنه است، همچنین سجاد پهلوان‌زاده تدوینگر، هادی ساعدمحکم صدابردار و موسیقی را حبیب خزایی‌فر به‌عهده داشته‌اند.

از میان عوامل تولید این اثر شهرام خلج که پیش از این نیز سابقه همکاری با مهدویان را داشته است، در دوره‌های سی‌وچهارم، سی‌وهفتم و سی‌وهشتم جشنواره فجر نامزد دریافت جایزه بخش چهره‌پردازی شد.

هادی بهروز به‌عنوان مدیر فیلم‌برداری این فیلم با دو فیلم و شهرام خلج با چهره‌پردازی دو اثر در چهلمین جشنواره فجر حضور دارند.

امسال نخستین بار است که که فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، در دو نوبت اکران می‌شود تا از یک‌سو از تراکم تماشاگران برای جلوگیری از شیوع کرونا بکاهد و از سوی دیگر فرصتی برای تماشای فیلم در دیگر ساعات روز برای علاقه‌مندان ایجاد کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 552389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.