نیم‌فصل دوم دل هواداران را شاد می‌کنیم/ هنوز از اهداف ابتدای فصل دور نشده‌ایم

«سه سال است ذوب‌آهن آن‌طور که باید و شاید، نتیجه نگرفته و امسال هم نسبت به دو سال قبل عملکرد بهتری داشته است. شرایط کمی بهتر شده اما هنوز باید گفت که این جایگاه واقعی و لیاقت اصلی ذوب‌آهن نیست.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ذوب‌آهن اصفهان نیز مانند دیگر تیم‌ها فعالیت‌های خود را برای جذب بازیکن در پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی آغاز کرده است؛ اما به نظر می‌رسد نبود اعتبار مناسب و پیشنهاد بالای بازیکنان لیگ برتری، کار را برای ترانسفر بازیکن به این تیم برای حضور قدرتمند در نیم‌فصل دوم سخت کرده است. برخی خریدهای ابتدای فصل کادر فنی ذوب‌آهن نتوانست انتظارات فوتبال‌دوستان را برآورده کند و تعدادی از آن‌ها در لیست خروجی تارتار قرار گرفتند. این در حالی است که یکی از خطوط مطمئن تیم ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول، خط دفاعی این تیم بود که با حضور بازیکنان تازه‌وارد و قدیمی، معضل‌های احتمالی تا حدودی مرتفع شد. در همین خصوص با محمد قریشی، یکی از بهترین نفرات گاندوها در لیگ بیست‌ویکم به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از نیم‌فصل اول بگویید. وضعیت ذوب‌آهن در دفاع خیلی بهتر از دیگر خطوط بود و یکی از بهترین مهره‌های تیم بودید. وضعیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نیم‌فصل اول با توجه به تغییرهایی که در سه جایگاه بازیکن، کادر فنی و مدیریت داشتیم، هماهنگ شدن همه مجموعه با هم کمی سخت بود. حدود ۱۵ بازیکن از تیم رفتند و بازیکنان جدید اضافه شدند؛ از طرف دیگر کادر فنی تمام تلاش خود را داشت. به نظر می‌رسید زمان بیشتری برای هماهنگ شدن نیاز بود تا انتظارات برآورده شود. درست است در برخی بازی‌ها بازیکنان اشتباهاتی را داشتند و موجب شد تیم نتواند نتیجه بگیرد، اما برای نیم‌فصل دوم با توجه به بازیکنانی که قرار است به تیم اضافه شوند، امیدوارم به خوبی این روند پیش رود. این را باید بگویم که تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نتایج نیم‌فصل اول جبران شود و ذوب‌آهن را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

از دو روز گذشته تمرینات تیم شروع شده و تعدادی از بازیکنان در لیست خروجی قرار گرفتند. فکر می‌کنید بازیکنان جایگزین می‌توانند انتظارات را برآورده کنند؟ حتی درخصوص مهره‌های جذب شده انتقادهای زیادی مطرح شد. نظر شما در این خصوص چیست؟

این یک بحث تخصصی است که به کادر فنی ارتباط دارد. مربیان تیم کاملاً به شرایط اشراف دارند و براساس آن بازیکن جذب می‌کنند. ممکن نیست همین طور به قضاوت نشست که فلان بازیکن عملکرد خوبی ندارد. درواقع مهم این است که انتظار مربی تیم از بازیکن چیست و قصد دارد چه عملکردی در زمین داشته باشد. به نظر می‌رسد همین کافی باشد. اینکه می‌گویند بازیکن چقدر قیمت دارد، کجا توپ می‌زده یا چه تعداد گل به ثمر رسانده، زیاد مهم نیست. طی چند سال اخیر، اسم‌ها درخشش خاصی نداشته‌اند؛ بلکه بیشتر تمرکز، تلاش و سرحال‌بودن بازیکن است که می‌تواند انتخاب یا خرید خوب را نشان دهد. مطمئناً آقای تارتار با توجه به نیازهایی که دارد، خریدهایی را انجام می‌دهد. امیدوارم بازیکنان مدنظر سرمربی با کمک باشگاه بتوانند جذب شوند تا در نیم‌فصل دوم، هم بازی خوبی را بتوانیم به نمایش بگذاریم و هم نتایج خوبی کسب کنیم.

خریدهای تارتار نشان می‌دهد سرمربی تیم در خط دفاعی، به ویژه مدافعان مرکزی مشکلی نداشته است. وضعیت خط دفاع تیم را چطور می‌بینید؟

واقعیت این است که خیلی دوست داشتم فضایی فراهم شود تا در این مورد صحبت کنم. تارتار، خودش یک مربی فنی است و بودن در کنارش موجب شده نکات زیادی را یاد بگیرم. از طرف دیگر دستیار تارتار یعنی حسین معمار، کمک‌های زیادی را به ما کرده است. معمار در پست دفاع قبلاً کار کرده و به جرأت می‌توانم بگویم امسال پیشرفت چند سطحی خود را مدیون ایشان هستم. این مربی از ابتدای فصل برای خط دفاعی وقت گذاشت و بعد از تمرین، تمام نکات مورد نیاز را به مدافعان گفت. اگر در خط دفاع نقاط قوتی وجود داشته، همگی به دلیل حضور این مربی است.

فکر می‌کنید چرا خط هافبک و خط حمله به این سطح نرسید؟

همه بازیکنان زحمت می‌کشند و شرایط خوب است؛ اما در برخی پست‌ها مطمئناً شرایط سخت‌تر بوده و انتظارات بیشتر است. فکر می‌کنم اشتباهات فردی در این پست‌ها بیشتر بوده است. البته همه، مسئول این شرایط هستیم اما مطمئناً در نیم‌فصل دوم بهتر می‌شویم؛ درواقع با پختگی بیشتر اشتباهات به حداقل می‌رسد.

از نیم‌فصل دوم صحبت کردید. فکر می‌کنید این امکان وجود دارد ذوب‌آهن در پایان ۱۴ هفته باقی‌مانده نیم‌فصل دوم جایگاه خوبی در جدول پیدا کند؟

از روز اول که کادر فنی جدید آمد، هدف ما جایگاه‌های میانی یا بقا در لیگ برتر نبود. از همان روز هدف کسب جایگاه شش تیم اول جدول بود. حتی این قصد را داشتیم که برای کسب سهمیه بجنگیم؛ چراکه تیم این پتانسیل را دارد. در خیلی از بازی‌ها حق ما باخت نبود و با وجود عملکرد خوب روی اشتباهاتی که خودمان داشتیم، نتایج را واگذار کردیم. این را باید اضافه کنم که هنوز هم این اهداف وجود دارد و دور از دسترس نیستند. اگر نگاه ما به رده‌هایی پایین‌تر باشد، قطعاً به جایی نمی‌رسیم. امیدوارم بتوانیم در نیم فصل ورق را برگردانیم و نتایج خوبی کسب کنیم.

در پایان نیم‌فصل انتقادهای زیادی از سوی هواداران ذوب‌آهن به عملکرد تیم وارد شد. فکر می‌کنید این انتقادها تا چه حد درست بود؟

این انتقادها طبیعی است. سه سال است ذوب‌آهن آن‌طورکه باید و شاید، نتیجه نگرفته و امسال هم نسبت به دو سال قبل عملکرد بهتری داشته‌ایم. شرایط کمی بهتر شده اما هنوز هم باید گفت که این جایگاه واقعی و لیاقت اصلی ذوب‌آهن نیست. هواداران واقعی تیم حق دارند که از این نتایج ناراحت باشند. نگرانی‌های آن‌ها را درک می‌کنیم و دغدغه‌هایشان از طریق فضای مجازی به ما منتقل شده و از آن باخبر هستیم. از جانب خودم این قول را می‌دهم که تلاش بیشتری داشته باشیم، منسجم‌تر عمل کنیم و بدون اشتباه به زمین مسابقه برویم تا دل هوادارانی را که واقعاً پیگیر و علاقه‌مند به ذوب‌آهن هستند، شاد شود.

کد خبر 552364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.