لزوم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

عضو هیئت علمی گروه تبدیل انرژی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در اکثر کشورهای توسعه‌یافته به دلیل گرانی، کمبود منابع انرژی، مشکلات زیست محیطی  و نوسانات قیمت سوخت‌های فسیلی تمایل به استفاده انرژی‌های تجدیدپذیر دیده می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر عالم رجبی در نشست تخصصی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان اصفهان، اظهار کرد: اثر متان بر روی تغیرات جوی ۲۳ برابر کربن است؛ حدود ۱۸ درصد از گازهای گلخانه‌ای جهان مربوط به بخش دامپروری است؛ ۳۵ درصد از گازهای گلخانه ای بخش دامپروری از متان تشکیل شده است.

وی در خصوص علت روی آوردن کشورهای توسعه‌یافته به انرژی تجدیدپذیر گفت: در اکثر کشورهای توسعه‌یافته به دلیل گرانی، کمبود منابع انرژی، مشکلات زیست محیطی و نوسانات قیمت سوخت‌های فسیلی تمایل به استفاده انرژی‌های تجدیدپذیر دیده می‌شود.

عضو هیئت علمی گروه تبدیل انرژی دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از علل مهم در افزایش بهای سوخت را بی‌ثباتی سیاست های تشویقی در ایران دانست و تصریح کرد: بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر برای مناطقی که فاصله آن‌ها از پالایشگاه‌ها زیاد است شامل هزینه گزاف انتقال فرآورده‌های نفتی به آن مناطق و افزایش سرسام‌آور قیمت سوخت است.

وی در خصوص حمایت نکردن دولت از توسعه استفاده از انرژی‌تجدیدپذیر گفت: در سیاست‌هایی حمایت از کاربرد انرژی های تجدید پذیر لغو شد که نتیجه آن تعطیلی برخی صنایع مرتبط با تولید آبگرمکن خورشیدی بود.

وی ادامه داد: لازمه استفاده از انرژی تجدیدپذیر احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی و نیروگاه‌های تجدیدپذیر با سرمایه عمومی است؛ استفاده از زمین به عنوان انبار انرژی گرمایی و استفاده از آبخوان‌ها به عنوان انباره انرژی از گزینه‌های مناسب است. باید به فکر نسل آینده و ادامه حیات بشر باشیم؛ سیاست‌گذاری‌ها باید به گونه ای باشد که افراد خود به دنبال صرفه جویی باشند و باید تا قبل از آن که خیلی دیر شود اقدام کنیم.

کد خبر 552297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.