برای بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس نباید عجله کرد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اومیکرون سویه‌ای جدیدی از ویروس کرونا است که سرعت انتشار بیشتری نسبت به سویه‌های سابق دارد.

‌سید جلیل میرمحمدی‌میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شیوع بیماری اومیکرون در کشور اظهار کرد: متأسفانه طی ماه‌های گذشته به‌رغم کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در کشور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز توسط مردم کمرنگ شد و همین موضوع موجب افزایش شیوع سویه اومیکرون در کشور شد.

وی افزود: اومیکرون سویه‌ای جدیدی از ویروس کرونا است که سرعت انتشار بیشتری نسبت به سویه‌های سابق دارد، در این راستا باید به این نکته توجه کرد که علی‌رغم سرعت انتشار بالا تاکنون علائم آن نسبت به سویه‌های قبلی خفیف‌تر بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با پشت سر گذاشتن پیک‌های پنج‌گانه کرونا اکنون بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز برای مقابله با اومیکرون در کشور آماده است و اکثر این مراکز آمادگی ویزیت سرپایی، تزریق رمدسیویر، تأمین اکسیژن و ونتیلاتور را دارند.

میرمحمدی تاکید کرد: تنها راه مقابله جدی و مطمئن در برابر سویه اومیکرون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تکمیل دوره واکسیناسیون است.

وی خاطرنشان کرد: منابع رسمی و علمی معتبر جهان تاکنون عدم تأثیر واکسن بر اومیکرون را تأیید نکرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های کشور با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شد، در صورتی که نباید نسبت به بازگشایی مراکز علمی و آموزشی در کشور عجله کرد و مطلوب است ابتدا شرایط کشور را با شیوع سویه اومیکرون بررسی و سپس نسبت به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اقدام کنیم.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: با توجه به این که دانش‌آموزان دوره ابتدایی واکسن تزریق نکرده‌اند، به نظر می‌رسد به صلاح نیست که مدارس در مقطع ابتدایی بازگشایی شوند و حداقل در استان‌های قرمز و نارنجی نباید مدارس ابتدایی به صورت حضوری برگزار شود.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی باید تصمیمات تک‌نسخه‌ای گرفته شود و اختیارات استان‌ها و استاندارها در ستاد استانی مقابله با کرونا افزایش پیدا کند تا آن‌ها بتوانند تصمیمات زودهنگام در خصوص پیشگیری و مقابله با این سویه کرونا را اتخاذ کنند.

کد خبر 552293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.