انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق افتاد

با اعلام سخنگو و دبیر کمیته ملی المپیک، انتخابات این کمیته در تاریخ اعلام شده قبلی برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، با اینکه بارها طی ماه‌های اخیر درخصوص برگزاری به موقع انتخابات کمیته ملی المپیک بحث صورت گرفته بود، درنهایت زمزمه‌های روزهای اخیر به واقعیت تبدیل شد و خبر تعویق انتخابات این کمیته به صورت رسمی اعلام شد.

جلسه فوق‌العاده هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک برای تدوین آئین‌نامه برگزاری انتخابات برگزار شد و کیکاووس سعیدی، دبیر کمیته ملی المپیک در پایان این نشست گفت: براساس مصوبه هفته گذشته، نشست فوق‌العاده هیأت اجرایی برگزار و پیشرفت خوبی حاصل شد؛ برای جلسه بعد هم بررسی ادامه خواهد داشت. دستورالعمل برگزاری انتخابات، طبق مصوبه هیأت اجرایی باید به تأیید مجمع عمومی ۱۷ اسفند برسد و سپس برای کمیته ملی بین‌المللی المپیک ارسال شود. هر زمان IOC دستورالعمل را تأیید کند، انتخابات برگزار می‌شود. البته صالحی‌امیری تاکید بر برگزاری مجمع انتخابات در نخستین فرصت دارد و تأخیر در انتخابات را به نوعی خسارت می‌دانند.

وی افزود: باید براساس موازین عمل کنیم و هر نوع تصمیمی در چهارچوب اساسنامه به عهده هیأت اجرایی به عنوان رکن تصمیم‌گیر در کلیه امور راهبری و امور فعالیت‌های کمیته و مجمع عمومی به عنوان بالاترین سطح تصمیم‌گیری برنامه‌های اصلی و کلان کمیته است. مجمع عمومی کمیته در ۱۷ اسفندماه آنچه را که به صلاح ورزش قهرمانی کشور می‌داند، تصویب خواهد کرد. بدیهی است تصمیمات مجمع عمومی برای تأیید نهایی به IOC ارسال خواهد شد. ما در ۱۷ اسفندماه مجمع عمومی کمیته را برگزار خواهیم کرد؛ اما به احتمال قوی مجمع انتخاباتی نخواهد بود. لذا تا قبل از ۱۷ بهمن‌ماه دستورالعمل مجمع و مواردی که نیاز به مصوبه مجمع دارد، برای اعضا ارسال می‌شود.

با این وضعیت به نظر می‌رسد انتخابات کمیته ملی المپیک به سال ۱۴۰۱ موکول شود؛ سالی که قرار است بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ نیز در شهریورماه برگزار شود. بنابراین به احتمال فراوان صالحی‌امیری تا پایان بازی‌های آسیایی همچنان بر صندلی ریاست کمیته ملی المپیک تکیه خواهد زد.

منبع: ورزش سه

کد خبر 552279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.