کتاب گویای «شهید حسن باقری» منتشر شد

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سالروز شهادت شهید حسن باقری کتاب گویای «شهید حسن باقری» را که با همکاری پایگاه ایران صدا تهیه شده است، بازنشر می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، کتاب گویای «شهید حسن باقری» به نویسندگی سعید سرمدی و به تهیه‌کنندگی زهرا بلدی، صداپیشگی فرهاد قائمیان، محمدحسین لطیفی، امیرمحمد صمصامی و سینا نیکوکار در ۳۴۲ دقیقه تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب «شهید حسن باقری» از سری کتاب‌های فرماندهان دفاع مقدس است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر کرده است. این کتاب با موضوع جنگ ایران و عراق، دربردارنده‌ی مجموعه‌ی مقالات، سخنرانی‌ها و دست‌نوشته‌هایی درباره‌ی شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) است.

شهید باقری یکی از تأثیرگذارترین فرماندهان دوران دفاع مقدس است. او با برخورداری از روحیات عالی و منحصربه‌فرد، نقشی بی‌همتا در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشت. در این کتاب، نقش و جایگاه شهید باقری در طرح‌ریزی استراتژی نظامی و فرماندهی جنگ، فضایل اخلاقی و خصوصیات فرماندهی، سخنرانی‌های شهید درباره‌ی روند تحولات جنگ، گزارش‌ها و دست‌نوشته‌های ایشان آمده است.

در پایان کتاب نیز، آثار تألیف‌شده درباره‌ی شهید باقری معرفی شده است. هدف از تهیه کتاب، آشنا کردن نسل جوان با فرماندهان دفاع مقدس و تبیین بخشی از جنبه‌های راهبردی و اقدامات ابتکاری فرماندهان بزرگ دفاع مقدس است.

کتاب «شهید حسن باقری (مجموعه مقالات، سخنرانی‌ها و دست‌نوشته‌ها)» در سال ۱۳۹۱ از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

کد خبر 552232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.