مرکز تدوین و تطبیق قوانین و مقررات بازار سرمایه راه‌اندازی شد

معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل «مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق قوانین و مقررات بازار سرمایه» در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، وضع مقررات روزآمد، شفاف و کارآمد در بازار سرمایه یکی از مأموریت‌های مهم سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر و مقررات‌گذار است.

همچنین، با توجه به این که در بازارهای مالی پیشرفته جهان وظیفه مقررات‌گذاری در حوزه بازار سرمایه در یک واحد تخصصی و متمرکز ذیل نهاد ناظر انجام می‌شود، بر این اساس، هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای توسعه و بهبود مقررات‌گذاری تخصصی در این حوزه، تغییراتی را در ساختار کنونی مقررات‌گذاری بازار سرمایه تصویب کرد.

بر همین اساس، معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق قوانین و مقررات بازار سرمایه را با هدف استقرار نظام مقررات‌گذاری حرفه‌ای، انتشار قوانین، مقررات و راهبری پژوهشی و مطالعات حقوقی مربوط به مقررات‌گذاری در این بازار را ذیل معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد کرد.

همچنین، تطبیق فرایند‎‌ها و رویه‌های اجرایی بازار سرمایه، تنقیح و پالایش مستمر قوانین و مقررات و تشخیص حقوق و تکالیف مرتبط با بازار سرمایه، از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

کد خبر 552195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.