بیشترین پذیرش دانشجو طی ۲ سال اخیر در دانشگاه پیام‌نور

رئیس دانشگاه پیام‌نور گفت: دانشگاه پیام‌نور، دو سال پیاپی بیشترین جذب دانشجو را در بین تمام مراکز علمی کشور داشته و طی سال گذشته ۱۲.۵ درصد رشد دانشجو را تجربه کرده است.

رضا مختاری‌ملک‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تدریس مجازی خیلی سخت‌تر از کلاس حضوری است؛ در کلاس حضوری ارتباط دو طرفه شکل می‌گیرد و خستگی زیادی به وجود نمی‌آید؛ اما به‌طورقطع یک ساعت و ۳۰ دقیقه تدریس در فضای مجازی، کسالت‌آور است. اساتید در دوران کرونا شرایط سختی را تجربه کردند؛ بنابراین در دوران حضوری شدن کلاس‌ها باید تلاش شود کمبودهای دوران کرونا ازجمله برگزاری دوره‌های کارورزی و کارگاه‌ها جبران شود.

وی درخصوص وظیفه سایر دستگاه‌های دولتی نسبت به دانشجویان در دوران کرونا گفت: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و در حوزه آموزش عالی قدم برداریم تا نسلی ماهر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شوند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان تصریح کرد: شهریه دانشگاه‌های پیام‌نور بسیار کمتر از دیگر مراکز علمی است؛ شهریه هر ترم کارشناسی در این مرکز علمی حداکثر یک میلیون و کارشناسی‌ارشد حداکثر دو میلیون و نیم است.

مختاری‌ملک‌آبادی ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور، زیرمجموعه وزارت علوم است؛ دانشجویی که در این مرکز علمی با سوابق تحصیلی پذیرش می‌شود «پذیرش با سوابق تحصیلی» در مدرکش ذکر نمی‌شود و اگر هم قید شود، مدرک دانشجوی پذیرش شده با سوابق تحصیلی هیچ تفاوتی با سایر مدارک ندارد و این موضوع بنا بر سلب اعتبار از این مدرک نیست.

وی با اشاره به اینکه معمولاً دانشگاه‌ها در دوران کرونا کاهش پذیرش دانشجو را تجربه کرده‌اند، افزود: دو سال پیاپی دانشگاه پیام‌نور بیشترین جذب دانشجو را در بین تمام مراکز علمی کشور داشته و در سال گذشته، ۱۲.۵ درصد رشد دانشجو را تجربه کرده است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان گفت: دانشگاه‌ها در گذشته فقط روی آموزش تاکید داشتند؛ ولی درحال‌حاضر مراکز علمی به سمت دانشگاه‌های آموزشی و پژوهشی حرکت کردند. دانشگاهی که تولید مقاله و کتاب نکند، جایگاه خوبی ندارد. نسل سوم دانشگاه‌ها به سمت مهارت‌محوری، کارآفرینی، دانش‌بنیان شدن، تجاری‌سازی و اقتصاد حرکت کردند.

مختاری‌ملک‌آبادی افزود: دانشگاه‌ها خواسته یا ناخواسته وارد فعالیت‌های پژوهش‌محور شدند. تولید کالای خام نتیجه‌ای در بر ندارد؛ مقاله‌ها و پژوهش‌های انجام شده در مراکز علمی باید در خدمت صنعت قرار گیرد تا باری را از دوش آن‌ها بردارد.

کد خبر 552193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.