آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه کشور از اول اسفند

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، از آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، از اول اسفندماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته به تشریح آخرین مصوبات شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و همچنین مصوبات شورای سیاستگذاری پذیرش حوزه پرداخت و گفت: بر اساس یکی از مصوبات پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، فراخوان پذیرش از پانزدهم بهمن‌ماه داده خواهد شد و پذیرش حوزه‌های علمیه از اول اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: حوزه علمیه، آمادگی پذیرش ۱۰ هزار جوان برای تحصیل در حوزه را دارد و کیفی‌گزینی دانش‌آموختگان ورودی حوزه‌های علمیه مورد تأکید بزرگان حوزه است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: از داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه، آزمون، تحقیقات میدانی و محلی، مصاحبه و تست سلامت گرفته می‌شود که درنهایت با طی این مراحل و در صورت عدم مشکل می‌توانند در حوزه علمیه ادامه تحصیل دهند.

برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی در اسفندماه سال جاری و با بیان اینکه تاریخ حوزه و روحانیت با ایثار و شهادت عجین است و کلید واژه عمامه‌های سرخ شهادت برای همه قابل درک و لمس است، گفت: حوزه‌های علمیه بیش از چهار هزار شهید در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، تقدیم مکتب اهل بیت (ع) و ایران عزیز کرده است که به همین مناسبت مصوب شد که کنگره پاسداشت چهار هزار شهید روحانی و خانواده‌های آن‌ها در اواخر سال جاری با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در مصلی قدس قم برگزار گردد.

مدارس علمیه تابع تصمیمات ستاد کرونا است

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، با اشاره به سویه جدید و موج ششم کرونا در قم و قرمز شدن برخی استان‌ها ادامه داد: برگزاری دروس مدارس علمیه، تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است و برحسب شرایط کرونایی در برخی مناطق این وضعیت قابل تغییر است.

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: کلان‌پروژه‌ای با عنوان پاسخگویی به نظام مسائل جامعه و نظام در حوزه آغاز شده در این رابطه دبیرخانه ویژه‌ای در معاونت پژوهش راه‌اندازی شده است که کار آن رصد، شناسایی و دریافت مسائلی است که نهادهای نظام و مردم با آن مواجه هستند و حوزه علمیه نیز متکفل اصلی پاسخ‌گویی فقهی، اخلاقی، الهیاتی و فلسفی به آن مسائل است که با حل شدن این مسائل، راه حل کاربردی بسیاری از این مسائل در سطح نظام و کشور نیز گشوده خواهد شد.

شناسایی ۵۰۰ مسئله محوری

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: ۵۰۰ مسئله محوری در گفت‌وگو با نهادهای نظام شناسایی شده و ۱۴ نشست اندیشکده‌ای تخصصی در این رابطه انجام شده است و از این تعداد ۳۰۰ طرح مورد ارزیابی قرار گرفته و نهایتاً به ۱۰۰ طرح و موضوعات و چالش‌هایی مختلف کاربردی که نظام با آن مواجه است پاسخ داده خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 552191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.