موافقت نماینده ولی‌فقیه با تخریب نمازخانه پایانه امام رضا(ع)

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد از موافقت نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با تخریب نمازخانه پایانه مسافربری امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید خلیل منبتی اظهار کرد: پروژه ساماندهی پیشخوان پایانه امام رضا (ع) از دوره قبل آغاز و گودبرداری در این محل انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی پیشخوان پایانه مسافربری در راستای ایجاد فضایی اجتماعی و چشم‌انداز مناسب به حرم مطهر در ابتدای ورود زائران به مشهد در حال اجرا است، افزود: در بخشی از این پروژه بزرگ نمازخانه قدیمی و فرسوده‌ای وجود دارد که با توجه به اجرای عملیات عمرانی ناایمن است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به این موضوع و فرسودگی نمازخانه‌ای که در محوطه پایانه و محل اجرای پروژه قرار دارد گنبد نمازخانه و بخشی از دیوارها ترک‌برداشته و از نظر استحکام بنا دچار مشکل است، لذا برای حفظ جان مردم این نمازخانه برای تعیین تکلیف تعطیل شد.

وی با بیان اینکه این موضوع به تأیید کارشناسان دادگستری رسیده و تأمین دلیل دریافت شده است، اظهار کرد: با توجه به هزینه زیاد تعمیر نمازخانه مذکور نسبت به راه‌اندازی و تجهیز متناظر این نمازخانه در قسمت‌های دیگر این پایانه اقدام شده است.

منبتی گفت: در این زمینه با آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در استان مشورت شد و گزارشی از وضع موجود ارائه شد که ایشان با تخریب نمازخانه واقع در پیشخوان و ایجاد فضای مناسب موافقت کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هفت نمازخانه در پایانه مسافربری امام رضا (ع) فعال است و نمازخانه جدیدی نیز زیر ایوان سلام به متراژ ۴۰۰ متر مربع احداث شده و در حال تجهیز است.

کد خبر 552179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.