تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای مناسب‌سازی معابر

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: اعتباری که در سال جاری به ساماندهی گذرها و معابر منطقه پنج اختصاص یافته حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده و هر سال پروژه‌های مختلفی مانند ساماندهی کف‌فرش پیاده‌روها بر اساس اعتباری که برای آن تخصیص یافته است، تکرار می‌شود.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بازسازی و بهسازی گذرهای منطقه پنج شهرداری اصفهان، اظهار کرد: تمام معابر شهر بر اساس پروژه‌های عمرانی مستمر بازسازی و بهسازی می‌شود؛ بهبود شرایط جابه‌جایی تمام اقشار جامعه همیشه در بودجه سنوات شهرداری مورد توجه قرار می‌گیرد و به تمام محلات اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به مناسب‌سازی معابر سپاهان‌شهر، ادامه داد: سپاهان‌شهر نیز از مناسب‌سازی و بهسازی معابر و گذرها مستثنی نیست و هر سال بودجه‌ای برای بهسازی این منطقه اختصاص دارد، بازسازی و بهسازی‌ها باید در شأن شهروندان و مناسب تمام افراد باشد؛ این دو رویکرد همیشه سرلوحه اقدامات مدیریت شهری است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در انجام مناسب‌سازی‌ها تردد شهروندان نابینا، معلولان جسمی-حرکتی و افراد کم‌توان مورد توجه قرار می‌گیرد تا شرایط مناسبی برای تمام شهروندان ایجاد شود، البته مدیریت شهری هر ساله در تمام مناطق شهر این موضوع را لحاظ می‌کند.

وی با اشاره به مناسب‌سازی کف‌فرش معابر، تصریح کرد: برای مکان‌هایی که تغییر مسیر در آن وجود دارد مطابق با استاندارد جهانی از موزاییک‌های سکه‌ای شکل و برای هدایت و راهبری از موزائیک فرش‌های دایره‌ای شکل استفاده می‌شود؛ این اقدامات بر اساس توصیه‌های مشاور بخش معلولان و روشندلان در حوزه معاونت شهرسازی طراحی شده و در مناطق ۱۵ گانه شهری اجرایی می‌شود.

بافت تاریخی منطقه مورد توجه گردشگران خارجی

رضایی در خصوص اقدامات مرتبط با گردشگری در منطقه پنج، افزود: بیشتر توریست‌های خارجی که به اصفهان می‌آیند، از منطقه پنج به دلیل قرارگیری بخش جلفا، کلیسا و بافت تاریخی در آن بازدید خواهند کرد، همچنین این منطقه به عنوان تصویری از اهمیت دادن به سایر اقلیت‌های مذهبی و افرادی است که در زیست مسالمت‌آمیزی با یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در منطقه پنج شهرداری مهمان‌خانه شهر اصفهان در کنار دولت‌خانه صفوی قرار دارد؛ لذا باید فضاسازی مناسب با آن را داشته باشیم، اضافه کرد: رویکردهای این منطقه بر اساس محورهای تاریخی و گردشگری با طراحی‌های خاص است، همچنین به طور مشخص در سال‌های متمادی محورهایی را برای محدوده سنگ‌تراش‌ها با توجه به قرارگیری پل‌ها و ابنیه تاریخی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه اعتباری که در سال‌جاری به ساماندهی گذرها و معابر منطقه پنج اختصاص یافته حدود ۲۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: طراحی مناسب‌سازی‌ها با توجه به وسایل نقلیه موتوری، حمل‌ونقل پاک مانند دوچرخه و عابر پیاده انجام می‌شود و هر سال پروژه‌های مختلفی مانند ساماندهی کف‌فرش پیاده‌روها، بر اساس اعتباری که برای آن تخصیص یافته است، تکرار می‌شود.

کد خبر 552174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.