سرانه ۲۸ میلیون ریالی هزینه مدیریت شهری به ازای هر شهروند قمی

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: در سال ۱۴۰۱ مدیریت شهری به ازای هر شهروند قمی ۲۸ میلیون ریال هزینه خواهد کرد که این رقم شامل هزینه‌های خدمات شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری قم، مجید محمدرضاخانی در توضیح فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم، اظهار کرد: فرایند تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ از مهرماه ۱۴۰۰ در شهرداری قم آغاز و با صرف بیش از یک‌هزار نفر ساعت فعالیت، بودجه سال ۱۴۰۱ در سه قالب اقتصادی، مأموریتی و برنامه راهبردی تدوین شد.

وی با اشاره به برنامه‌محوری در تدوین بودجه‌های سالیانه شهرداری قم، افزود: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم بر مبنای دستیابی به چشم‌انداز، بر اساس اهداف هشت‌گانه و ذیل راهبردهای ۲۹گانه و سیاست‌های ۸۱‌گانه تدوین شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: خروجی سیستم‌های کنترل مدیریت از جمله سامانه بازخورد استراتژیک، سامانه آمار و اطلاعات، سامانه کنترل پروژه و سامانه ارزیابی عملکرد شهرداری قم از جمله منابع کارشناسان برای تدوین بودجه سال آینده بود.

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی بودجه پیش‌بینی شده برای شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ نسبت به اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰، تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قم به مبلغ ۴۵ هزار میلیارد ریال به شورای اسلامی شهر برای بررسی و تصویب ارائه شده است.

محمدرضاخانی ادامه داد: بودجه پیشنهادی سازمان‌های تابعه شهرداری نیز شامل شش هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال منابع و مصارف است که با حذف موارد مشترک با بودجه شهرداری، جمعاً بودجه پیشنهادی شهرداری قم و سازمان‌های تابعه به میزان ۴۷ هزار میلیارد ریال منابع و مصارف می‌رسد.

وی درآمدهای ساختمانی، عوارض و بهای خدمات، اوراق مشارکت و فروش اموال غیرمنقول را از مهم‌ترین منابع درآمدی در بودجه شهرداری قم در سال آینده دانست و گفت: بودجه اصلاحیه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال به تصویب رسیده که ۱۰ هزار میلیارد ریال جاری، ۲۳ هزار میلیارد ریال تملک دارایی سرمایه‌ای و دو هزار میلیارد ریال تملک دارایی مالی است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه میزان عملکرد شهرداری قم در بودجه ۱۰ ماهه سال جاری ۷۰ درصد است، تاکید کرد: از نظر فیزیکی اهداف بودجه ۷۰ درصد محقق شده است.

وی با بیان اینکه سرانه درآمد حاصل از عوارض و خدمات‌بها و جرایم پرداختی توسط شهروندان به ازای هر شهروند حدوداً ۱۳ میلیون ریال است، گفت: سرانه هزینه مدیریت شهری، شامل هزینه‌های نگهداری شهر مانند رفت‌وروب، ایمنی و نگهداری فضای سبز و بودجه اجرای پروژه‌های عمرانی در سال ۱۴۰۱، به ازای هر شهروند ۲۸ میلیون ریال احصا می‌شود.

کد خبر 552153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.