کنکوری‌ها فرصت طلایی را از دست ندهند

یک مشاور تحصیلی گفت: بعد از امتحانات ترم اول، داوطلبان با افزایش ساعات مطالعه می‌توانند یک ماه از دست رفته به دلیل امتحانات را جبران کنند. با جدیت در درس خواندن، مصمم بودن در برنامه‌ریزی و پیش بردن آن و داشتن برنامه‌ریزی منظم هر روزه، این زمان از دست رفته قابل جبران است.

نگار اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص زمان از دست رفته داوطلبان کنکور به علت امتحانات اظهار کرد: برخی از دانش‌آموزان زمانی که در این موقعیت قرار می‌گیرند به جای تلاش بیشتر برای جبران عقب‌افتادگی‌ها، حفظ اعتماد به نفس و انگیزه، صورت مسئله را پاک کرده، تصور می‌کنند که این زمان از دست رفته دیگر قابل جبران نیست و حتی به کنکور سال بعد فکر می‌کنند.

وی در ادامه گفت: تا موعد کنکور حدود شش ماه زمان باقی مانده که طلایی‌ترین زمان است؛ زیرا مطالب از قبل مطالعه شده تا به حال فراموش شده و در این بازه زمانی شش ماه باقی‌مانده تا کنکور، داوطلبان هر مبحثی که مطالعه کنند در حافظه‌شان تثبیت می‌شود.

این مشاور تحصیلی تصریح کرد: بعد از امتحانات ترم اول بهترین زمان جبران است؛ داوطلبان با افزایش ساعات مطالعه می‌توانند یک ماه از دست رفته به دلیل امتحانات را جبران کنند. با جدیت در درس خواندن، مصمم بودن در برنامه‌ریزی و پیش بردن آن و داشتن برنامه‌ریزی منظم هر روزه این زمان از دست رفته قابل جبران است.

وی اضافه کرد: نگرانی و استرس ایجاد شده بعد از دوران امتحانات برای داوطلبان، باعث می‌شود بسیاری درس خواندن را رها کنند؛ به این دلیل که خودشان را با دیگر داوطلبان مقایسه می‌کنند. داوطلب باید خود را از این‌گونه حواشی دور نگه دارد و فقط بر عملکرد خود متمرکز شود. حفظ آرامش مانع به وجود آمدن استرس برای داوطلبان شده، در نتیجه موجب پیشرفت وی می‌شود.

کد خبر 552132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.