حذف ارز ترجیحی موثر نیست

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم حذف ارز ترجیحی خیلی موثر نیست و بهتر بود دولت ارز ترجیحی را باز در بازار وارد می‌کرد، اما ضمانت اجرایی برای آن در نظر می‌گرفت.

حسین محمدصالحی دارانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی در فضای بازار تأثیر روانی زیادی از خود به جا گذاشته است و اگر دولت در نظارت‌ها با دقت عمل نکند پیامد خوبی برای مردم و قشر ضعیف‌تر جامعه ندارد.

وی با بیان اینکه مقرر شده ارز ترجیحی در سامانه اقتصادی حذف شود، ادامه داد: ارز ترجیحی در سال‌های گذشته بیشتر به واردات نهاده‌های دامی، کالاها، تجهیزات پزشکی و دارو اختصاص می‌یافت، قطعاً حذف این ارز از بسیاری رانت‌ها، اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی جلوگیری می‌کند، اما از طرف دیگر با حذف ارز ترجیحی فشار بیشتری بر مردم وارد می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم حذف ارز ترجیحی خیلی مؤثر نیست و بهتر بود دولت ارز ترجیحی را باز در بازار وارد می‌کرد، اما ضمانت اجرایی برای آن در نظر می‌گرفت.

وی ادامه داد: به نظر حذف ارز ترجیحی کارساز نیست و باید با مدیریت صحیح به اهل آن واگذار و نظارت درست صورت بگیرد تا کالاها وارد کشور شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته آمار اختلاس‌ها شفاف است و افرادی که ارز گرفتند و کالا وارد نکردند نیز مشخص هستند، اما هنوز برخورد قضایی با آن‌ها صورت نگرفته است.

کد خبر 552128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.