افزایش مبتلایان به «اومیکرون» در موج ششم کرونا/ آغاز واکسیناسیون‌ کودکان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وارد پیک ششم کرونا شدیم و احتمال دارد این شرایط تغییر پیدا کند و با افزایش آمار مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان مواجه شویم. از روز گذشته واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ آغاز و در ستاد ملی کرونا مصوب شد که واکسیناسیون کودکان اختیاری و با رضایت والدین انجام شود.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، شاهین شیرانی درخصوص افزایش ابتلای شهروندان به جهش جدید کرونا در استان، اظهار کرد: سویه جدید کرونا سرعت انتشار بسیاری زیادی دارد تا حدی که فرد آلوده به این ویروس می‌تواند به طور متوسط ۱۰ نفر را مبتلا کند. ۲۰ دقیقه در کنار فرد مبتلا و آلوده بودن، باعث انتقال این ویروس می‌شود؛ حتی با زدن ماسک هم در صورتی که فاصله فیزیکی رعایت نشده باشد، خطر ابتلاء به «اومیکرون» وجود دارد.

لزوم رعایت اصول اصلی برای پیشگیری از ابتلاء به «اومیکرون»

وی اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌شود اصول اصلی برای پیشگیری از عدم‌ابتلا به جهش جدید کرونا مانند زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و تهویه مناسب هوای محیط را مورد توجه قرار دهند؛ به خصوص تزریق دوز سوم واکسن را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: وارد پیک ششم کرونا شدیم. در استان اصفهان در حال حاضر شهر کاشان در وضعیت قرمز و شهر اصفهان در وضع نارنجی است و هر روز احتمال دارد این شرایط تغییر پیدا کند و با افزایش آمار مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان مواجه شویم.

مثبت شدن تست PCR نشانگر ابتلاء به کرونا «اومیکرون»

شیرانی تصریح کرد: عده‌ای از شهروندان علائم سرماخوردگی دارند و تست کرونای آن‌ها منفی اعلام شده است. شهروندان بدانند در فصل زمستان شیوع بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود دارد؛ اما تفاوت «اومیکرون» با سویه دلتا این است که علائم آن مانند سرماخوردگی است و برمبنای شرایط فعلی حالت‌های ابتلاء به این سویه بسیار خفیف‌تر از کرونا دلتا است.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم اینکه افراد با داشتن هر نوع علامت سرماخوردگی باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و اگر در خانواده بیمار زمینه‌ای دارند، حتماً تست کرونا را انجام دهند. با توجه به اینکه «اومیکرون» سویه غالب استان است و تست «اومیکرون» اختصاصی هم تعیین نشده، اگر تست PCR فردی مثبت باشد مبتلا به کرونا «اومیکرون» شده است.

شروع واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از روز گذشته شنبه نهم بهمن‌ماه واکسیناسیون کودکان در استان اصفهان همزمان با کشور آغاز شده است. در ستاد ملی کرونا مصوب شد واکسیناسیون کودکان اختیاری و با رضایت والدین انجام شود؛ این اقدام به صورت پله پله انجام می‌شود تا به سنین پایین‌تر واکسیناسیون برسیم.

شیرانی اظهار کرد: درحال‌حاضر واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال انجام می‌شود و دو واکسن «سینوفارم» و «پاستوکووک» برای واکسینه کردن این گروه سنی کودکان تأیید شده و اکنون در استان برای واکسیناسیون این گروه سنی موجود است.

کد خبر 552126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.