ضرورت معرفی خلاقیت مردم بندرعباس به دنیا

عضوشورای شهر بندرعباس گفت: شهرخلاق باید درجهت معرفی خلاقیت مردم به دنیا گام بردارد و دغدغه‌های اقتصادی هنرمندان حوزه صنایع دستی را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کناری نژاد در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار بندرعباس و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و در بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات مشاغل خانگی بندرعباس گفت: بندرعباس یک عنوان ملی و جهانی را دارد و باید از این عنوان به نحو احسن در جهت منافع مردم و هنرمندان حوزه صنایع دستی استفاده شود.

وی افزود: تعامل و ارتباط با دیگر شهرهای خلاق در دنیا نیاز به رایزنی‌های کلان دارد که دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو می‌تواند شهرداری‌را در این راه کمک کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در عنوان شهر خلاق باید به سمت سویی حرکت کند که خلاقیت و هنر مردم در همه نقاط شهر بندر عباس نشان داده شود و حوزه گردشگری شهرداری می‌تواند با روش‌های مختلف به این مسئله کمک کند.

کناری نژاد تصریح کرد: امروزه شهرداری‌ها باید در بسترهای‌فرهنگی هنری اجتماعی قدرتمند عمل کنند زیرا آن مباحث خدمات شهری و عمرانی همچنان به طور پیوسته در شهر جریان دارد، اما جریان سازی‌های فرهنگی و اجتماعی، مقطعی و مداوم نیست و اگر این جریان سازی‌ها به شکل مدون و مداوم اتفاق بیفتد شهر، یک بستر توسعه یافته در همه ابعاد خواهد بود.

کناری نژاد گفت: شهرداری‌ها به‌عنوان یک نهاد نیمه دولتی وظیفه سنگینی به‌عهده دارند و نقش آن‌ها در شهرها بیشتر از سازمان‌های دیگر نمایان می‌شود بر همین اساس هر فرایندی که مردم محور و در جهت نشان دادن توانایی‌ها و خلاقیت‌های مردم باشد قطعاً از یک همگرایی و همسویی وسیعی برخوردار است.

عضو شورای ششم شهر بندرعباس بابیان اینکه از سال ٩٨ این عنوان جهانی با تلاش شهردار وقت به شهر بندرعباس داده شد ابراز امیدواری کرد که شورای شهر و شهردار امانت دار خوبی برای این عنوان باشند و در جهت ارتقا آن گام بردارند زیرا ماهیت شهر خلاق و عملکرد آن باید برای مردم شهر ملموس و قابل مشاهده باشد تا مردم و هنرمند تغییرات و رویکردها را در این مسیر بپذیرند و همراه شوند.

کد خبر 552108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.