اولین خیریه تاکسیرانان در اصفهان راه‌اندازی شد

اولین خیریه تاکسیرانان در اصفهان امروز _شنبه ۹ بهمن‌ماه_ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در مراسم افتتاح اولین خیریه تاکسیرانان، اظهار کرد: امروز تاکسیرانان و سفیران شهری، برای نخستین بار در کشور خیریه‌ای به نام حضرت ولی عصر (عج) راه‌اندازی کردند و این جای مباهات است، به تعبیر قرآن کریم مؤمنان بعضاً گاهی به صورت پنهانی انفاق می‌کنند و گاهی هم البته لازم است آشکارا به هم نوع خود کمک کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام دهه فجر، گفت: امروز که همگی مدیون خون شهدا هستیم، دستاوردهای زیادی را زیر پرچم انقلاب اسلامی به دست آوردیم، همه آگاه هستیم که چه مشکلات و مشقت‌هایی وجود دارد ولی دشمن پای خود را بر گلوی نظام جمهوری اسلامی ایران گذاشته و می‌فشارد، در حالی که ظرفیت و امکانات نظام بیش از این است که متأسفانه به دلیل بعضاً بی‌تدبیری‌ها شاهد مشکلات امروز هستیم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تاکسیرانان از مشکلات مردم به خوبی آگاه هستند، اما همواره از کیان انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

نادرالاصلی تصریح کرد: به تعبیر قرآن کریم کسی به مقام نیکوکاری نمی‌رسد مگر آنکه از آنچه خود می‌خواهد، انفاق کند و شهدا اینگونه بودند، اگر دوستداران شهدا هستیم باید طبق منش و روش آنها گام برداریم.

راه‌اندازی خیریه و خیررسانی نشانه کامل شدن عقل است

حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم، اظهار کرد: طبق روایت، نگه‌داشتن ایمان در آخرالزمان چون نگه داشتن آتش در کف دست است؛ طبق احادیث و روایات، توصیه شده عقل خود را در آخرالزمان کامل کنید تا مانع رفتن به سمت گناه شود.

وی گفت: امروز عمده دلیل رواج گناه در دنیا، بی‌عقلی و کم‌عقلی انسان‌ها است؛ امام رضا (ع) در این باره فرموده‌اند، اگر می‌خواهید عقلتان کامل شود، به دیگران خیر برسانید، لذا راه‌اندازی خیریه و خیر رسانی از نشانه‌های کامل شدن عقل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح داد: همواره رانندگان از جمله اقشاری بودند که نسبت به یکدیگر نیکو سرشت بوده و به یکدیگر خیر می‌رسانند.

سفره رانندگان روز به روز کوچک‌تر می‌شود

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: رانندگی شغل بسیار سخت و مشقت‌آوری است که سرما، گرما، زمستان و تابستان نمی‌شناسد و با همه اقشار در طول شبانه‌روز سروکار دارد.

وی تصریح کرد: تاکسیرانان کسانی هستند که در جبهه اول خدمت گذاری به مردم و شهروندان بوده و اگر یک‌روز تاکسیرانان به مردم خدمت نکنند نظم شهر مختل می‌شود، رانندگانی که بعضاً بیمه ندارند و عاشقانه در صحنه خدمت حضور دارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سفره رانندگان علی‌رغم همه مشکلات، روز به روز کوچک‌تر می‌شود که حضور تاکسی‌های اینترنتی و تاکسی‌های شخصی نیز مزید بر علت شده است، افزود: مشکلات رانندگی شهری چنان زیاد است که در سن ۵۰ سالگی به مشکلات عدیده جسمی و روحی دچار می‌شوند، از این رو سعی می‌کنیم با همراهی اعضای شورای شهر مبلغی را برای تقویت بنیه مالی اولین خیریه تاکسیرانان کشور در اصفهان کمک کنیم.

مشکل بیمه رانندگان تاکسی در مجلس پیگیری شود

حسین جعفری، مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی شامل تاکسی‌های فرودگاهی و سرویس مدارس و سرویس شهری جمعیت یکصد هزارنفری را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این قشر زحمت کش تا این لحظه از هیچ‌گونه امکانات خدماتی و رفاهی برخوردار نبوده‌اند و در اصطلاح امرار معیشت خود را روزانه کسب می‌کنند وچنانچه روزی ماشین آنها خراب شود و یا بیمار شوند، معیشت آنها دچار مشکل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی اصفهان تصریح کرد: متأسفانه بیمه رانندگان تاکسی نواقصی دارد و رانندگانی که از سال ۹۱ وارد این عرصه شدند، بیمه نداشتند، اما رانندگان ما قبل تحت پوشش بیمه رانندگان بودند، البته این مشکل کشوری است.

وی گفت: نکته بعدی این است که بیمه رانندگان امروز، خویش فرمایی است و بیمه بیکاری ندارد که باید برای این موضوع هم از سوی نمایندگان مجلس تدبیری شود.

جعفری خاطرنشان کرد: تاکسیرانان مردان بی ادعا و سخت کوشی هستند که علی رغم مشقت‌ها با خوش‌رویی با مسافران برخورد می‌کنند، لذا امروز به همت سفیران شهری، خیریه تاکسیرانان صاحب الزمان برای اولین بار در کشور با هفت نفر هیئت مدیره افتتاح شد.

بیشترین تعداد خیریه‌ها در اصفهان است

میرعباسی صوفی وند، عضو هیئت امنای خیریه صاحب الزمان (عج) تاکسیرانان نیز در این مراسم اظهار کرد: بیشترین تعداد خیریه‌ها را در شهر اصفهان راه اندازی شده و مردم این شهر در عرصه خیر رسانی همواره پیشتاز بودند.

وی تصریح کرد: این دست به خیری مردم اصفهان از پیش از انقلاب اسلامی وجود داشته است، بیش از ۱۰۰ آیه در قرآن در رابطه با خیر و خیررسانی وجود دارد که این امر نشان از اهمیت موضوع دارد.

عضو هیئت امنای خیریه صاحب‌الزمان (عج) تاکسیرانان گفت: موانع مختلفی در عرصه خیریه‌ها و راه اندازی خیریه‌ها وجود داشت از جمله اینکه از باب ضوابط باید همه خیران برای راه اندازی خیریه‌ای انگشت نگاری می‌شدند که مشقت‌هایی را فراهم کرده بود.

وی افزود: امروز با همکاری و همیاری خیران و پلیس امنیت اغلب مشکلات در زمینه ایجاد خیریه‌ها در اصفهان رفع شده است؛ امروزه خیران اصفهان دامنه خیرات خود را در سطح کشور پهن و منحصر به شهر خود نکرده‌اند.

کد خبر 552089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.