آغاز بهره برداری از اولین جنگل عمودی شهری در چین

اخیراً اولین مجتمع شهری جنگلی عمودی چین به بهره برداری رسیده که علاوه بر ایجاد منظره منحصر به فرد طبیعت در شهر، به کاهش آلودگی هوا با جذب سالیانه ۲۲ تن دی اکسید کربن و تولید ۱۱ تن اکسیژن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین جنگل عمودی چین، با طراحی استفانو بوری (stefano boeri)، معمار ایتالیایی، به بهره برداری رسید؛ این طرح با عنوان مجتمع شهری-جنگلی عمودی هوانگ گان (huanggan) شامل پنج برج است که دو برج آن مسکونی بوده و به عنوان "جنگل‌های عمودی" برای ایجاد یک مجموعه مسکونی پایدار طراحی شده است و طی چند هفته گذشته، اولین ساکنان آن مستقر شدند.

در طراحی این پروژه جدید که جهت توسعه سبز شهر ایجاد شده، ظرفیت قرارگیری ساختمان‌های مسکونی، هتل‌ها و فضاهای تجاری بزرگ دیده شده است؛ این مجتمع در منطقه‌ای قرار دارد که با سه خیابان احاطه شده و هر یک از مناطق عملکردی به یک فضای عمومی باز متصل است.

آغاز بهره برداری از اولین جنگل عمودی شهری در چین

مجتمع شهری-جنگلی عمودی نوع جدیدی از جنگل عمودی متشکل از بالکن‌های باز و بسته است که ساختمان را از یکنواختی خارج کرده و ریتمی را ایجاد می‌کند که پیوسته و دائماً در حال تغییر است. وجود درختان و درختچه‌ها با شاخ و برگ‌هایی که با نمای برج تناسب دارد این طرح را برجسته کرده است.

استفانو بوری، معمار پروژه، در این رابطه گفت: "این طراحی منظره عالی از نماهای درختکاری شده را فراهم می‌کند، تجربه حسی فضای سبز را افزایش می‌دهد و منظره گیاهی را با معماری ادغام کرده است؛ بنابراین، ساکنان برج‌های مسکونی این فرصت را دارند که فضای شهری را از منظری متفاوت تجربه کنند و از آرامش قرارگیری در طبیعت لذت ببرند."

آغاز بهره برداری از اولین جنگل عمودی شهری در چین

این پروژه که به عنوان فضای سبز ابتکاری برای شهر در نظر گرفته شده است، جهت پاسخگویی به نیازهای روزانه ساکنان و همچنین مهمانان موقت و گردشگران طراحی شده است. سرسبزی جنگل عمودی از گونه‌های بومی تشکیل شده که شامل ۴۰۴ درخت شامل ژینکو (ginkgo biloba)، اسمانتوس (osmanthus fragrans)، افرا (acer griseum)، برگ نوی درخشان (ligustrum lucidum) و گل یخ (chimonanthus praecox) ، ۴۶۲۰ درختچه -بیشتر درختچه‌های متوسط و کوچک - شامل گونه‌ای از رز (hibiscus mutabilis)، سنجد زینتی (elaeagnus pungens)، نی مقدس (nandina domestica) و اسپیندل بالدار (euonymus alatus) و ۲۴۰۸ مترمربع چمن دائمی، گل‌ها و گیاهان بالارونده و دیوار پوش می‌شود و سالیانه ۲۲ تن دی اکسید کربن جذب و ۱۱ تن در سال اکسیژن تولید می‌کنند.

پیترو چیودی (pietro chiodi) مدیر این پروژه گفت: "اولین جنگل عمودی ساخته شده در چین دو معنا دارد: برای ما، یک سبک معماری جدید با حجم‌های بیرون زده در میان درختان است در حالی که برای شهر هوانگ گانگ ممکن است یک فرآیند فراگیر بازسازی و توسعه مجدد بافت شهری را آغاز کند."

آغاز بهره برداری از اولین جنگل عمودی شهری در چین

کد خبر 552060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.