شهروندان از خرید زمین خارج از محدوده شهر خودداری کنند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: شهروندان باید از خرید زمین خارج از محدوده و حریم شهری خودداری کنند و قبل از خرید زمین در هر منطقه از شهر، استعلامات لازم از شهرداری در خصوص کاربری آن را بگیرند تا دچار مشکل نشوند.

روح‌الله امرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به موضوع تملک خانه‌های خیابان ۱۶ متری امام خمینی (ره) در قم، اظهار کرد: مالکان خانه‌های احداث شده در خیابان ۱۶ متری امام خمینی در شرایطی قرار گرفتند که ۲۰ سال پس از سکونت، مالک اصلی زمین‌ها پیدا شده و سبب ایجاد چالش برای آنها شده است.

وی افزود: این موضوع اتفاقی است که امکان دارد دوباره تکرار شود، چرا که زمین‌های فروخته شده، سهمی از زمین مشاعی بوده و به مالکان با قولنامه فروخته شده است و دارای سند مالکیت نیست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: شهروندان نباید در خصوص خرید زمین‌های مشاعی و قولنامه‌ای اقدام کنند، اما اگر تصمیم به خرید زمین‌های مشاعی و قولنامه‌ای دارند، باید برای اطمینان از کاربری آن به مراجع مربوطه مانند شهرداری مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید از خرید زمین خارج از محدوده و حریم شهری خودداری کنند، حتی با وجود سند شش دانگ مالکیتی نیاز است وضعیت زمین استعلام شود تا دچار مشکل نشوند.

امرالهی با اشاره به نامشخص بودن تغییر محدوده شهر قم در آینده، خاطرنشان کرد: مشخص نیست کدام پهنه وارد محدوده شهر می‌شود، بنابراین شهروندان باید زمینی را خریداری کنند که وضعیت مشخصی دارد.

وی ادامه داد: گمانه‌زنی‌های فضاهای اقتصادی که جنبه قانونی ندارد نباید سبب انجام اقدامات نادرست شود، زیرا طرح جامع شهر قم هنوز شروع نشده و بعد از آغاز نیز مشخص نیست چه زمانی این طرح تصویب شود، بنابراین تغییر در محدوده شهر قم و اینکه بر اساس این تغییرات زمینی وارد حریم شهر شود، نیز هنوز مشخص نیست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: بی‌توجهی به استعلام از مراجع ذی‌ربط باعث از بین رفتن سرمایه شهروندان که اغلب مصرف‌کننده هستند و برای خرید از وام استفاده می‌کنند، خواهد شد، لذا شهروندان نباید با این نگاه که ممکن است زمینی وارد محدوده شهری شود، اقدام به خرید آن کنند.

کد خبر 552031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.