ارتباط مدیریت شهری و دانشگاه؛ مقوله‌ای کارآمد در توسعه پایدار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گفت: ارتباط مدیریت شهری و دانشگاه، مقوله‌ای کارآمد جهت توسعه پایدار است.

مجید فانی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری، اداره امور شهر به منظور ارتقای مدیریت پایدار مناطق شهری در سطح محلی، با در نظر داشتن اهداف و سیاست‌های ملی، اقتصادی و اجتماعی کشور است.

فانی با بیان اینکه شناخت، سازماندهی و تعیین جایگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مرتبط با توسعه شهر ازجمله مسائل مهم شهری است، گفت: برقراری ارتباط بین این نهادها و هماهنگی فعالیت‌های آن‌ها در راستای اهداف و سیاست‌های توسعه پایدار شهری در مدیریت یک شهر، اهمیت بسزایی دارد.

وی در ادامه افزود: امروزه ارتباط مطلوب بین مدیریت شهری و دانشگاه به عنوان مقوله‌ای کارآمد جهت توسعه پایدار و موفقیت برنامه‌های جامعه، انکارناپذیر است.

رئیس دانشگاه واحد نور خاطرنشان کرد: بی‌شک دو نهاد دانشگاه و مدیریت شهری از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی جوامع است که در مسیر توسعه شهری نقش مهمی برعهده خواهند داشت.

فانی در ادامه گفت: نگاه دانشگاه آزاد واحد نور به سمت توسعه پایدار و حرکت بر محور دانایی است که تعداد مقالات معتبر و ارجاعات به مقالات استادان این مرکز علمی، نشان از جایگاه ویژه آن دارد.

این مسئول اشاره کرد: محیط مناسب پژوهشی این دانشگاه، فرصتی مناسب برای تعامل دو سویه بین دانشگاه و مدیریت شهری است و قطعاً می‌تواند با رویکردی متفاوت در ارتقای زندگی شهروندان اثربخش باشد.

وی استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در حل مشکلات شهری و لزوم کاربردی شدن مقالات علمی-پژوهشی، کمک دانشگاه به حوزه مدیریت پسماند، مدیریت آب، گردشگری، خدمات شهری و فضای سبز را از مهم‌ترین پیشنهادات دانشگاه آزاد در ارتباط با مدیریت شهری دانست و گفت: با تشکیل اتاق فکر در این زمینه‌ها می‌توان نقش تأثیرگذاری در بهبود و کیفیت زندگی شهری شاهد باشیم.

فانی تصریح کرد: ارائه نظرات مفید و برنامه‌ریزی‌های مناسب دانشگاهیان می‌تواند منجربه پیشرفت سطح زندگی شهروندان و اصلاح وضعیت شهر در حوزه‌های مختلف شود و کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان را بهبود بخشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مراکز علمی نتواند خارج از محیط خود اثربخش باشد، موارد تئوری-آموزشی بی‌اثر خواهد بود و امکان مقابله با مشکلاتی چون پسماند و تغییرات آب و هوایی، بدون استفاده از دانشگاه‌ها بسیار مشکل است. پذیرش نتایج طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی باید الزام‌آور شود؛ چراکه برای حل بسیاری از این مسائل فقط مراکز علمی، تحقیقاتی دانشگاه‌ها هستند که می‌توانند راهکار ارائه دهند.

کد خبر 552028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.