بازگشت امید به بورس

بازار سبز پوش امروز پس از مدت‌ها فشار روانی برای سهامداران مجدد امید را در دل آنها زنده کرد، افزایش تقاضا در کلیت بازار مشهود است و در پی تعیین تکلیف نرخ خوراک در در نمادهای پالایشی شاهد صفوف خرید سنگین هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد دارای یک مقاومت ضعیف است، افزایش حجم عرضه‌ها تعیین کننده روند بازار است.

بازگشت امید به بورس

شاخص‌ها

بازگشت امید به بورس

بازگشت امید به بورستغییرات شاخص‌کل و هم‌وزن در روز جاری

بازگشت امید به بورس

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۲۹ هزار ۶۰۸ واحدی به سطح ۱ میلیون ۲۵۸ هزار واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد ۶ هزار ۳۸۲ واحدی در سطح ۳۲۵ هزار ۱۳۸ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۲.۴۱% و شاخص هم وزن رشد ۲.۰۰% را نسبت به روز کاری گذشته تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۳۴۱

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۳۳

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۳۰۶ واحدی به سطح ۱۷ هزار ۳۴۰ واحد رسید و نسبت به روز گذشته ۱.۸۰% رشد یافت.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۲۰۹

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۳۴

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۰ هزار ۷۲۱ و ۲۸ هزار ۳۱۰ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴ میلیارد ۱۱۰ و ۵ میلیارد ۱۴۸ میلیون برگه سهم بود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

بازگشت امید به بورس

اخبار بازار

واریز سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت تا پایان سال

رئیس سازمان خصوصی‌سازی: سود سهام عدالت سال ۹۹ تا پایان سال جاری به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و رقم محاسبه شده برای هر نفر حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

هماهنگی هلدینگ‌های بزرگ بورسی، امروز شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰

بازگشت امید به بورس

بازگشت امید به بورسشامل شرکت‌های بزرگ حوزه معدن و صنایع معدنی، پتروشیمی و نفت، بانک‌ها، خودرو، صندوقهای سرمایه گذاری و سایر مجموعه‌های بزرگ، این اتاق حداقل تا ۲۲ بهمن ماه روزانه از ۸ صبح تا پایان معاملات روزانه برقرار بوده و سیاست‌های هلدینگ‌های بزرگ در بازار گردانی و حمایت از بازار را هماهنگ می‌نماید، امروز آقای دکتر عشقی ریاست سازمان بورس نیز از اول وقت در کمیته حاضر بودند.

عملکرد شرکت‌ها

پکویر در دی افت داشته و سال مالی را با فروش ۱۵۳ میلیاردی آغاز کرده است

پکویر در دی ماه فروش ۱۵۳ میلیاردی داشته است. مجموع فروش سال مالی گذشته و میانگین ماهیانه به ترتیب ۱,۹۷۲ و ۱۶۴ میلیارد تومان بوده است کویر تایر در سال مالی گذشته به طور متوسط هر ماه ۲,۴۶۶ تن تایر تولید کرده بود. این عدد در دی ماه ۲,۸۴۱ تن بوده است. پکویر در سال مالی گذشته به طور متوسط هر ماه ۲,۴۷۶ تن تایر فروخته بود. این عدد در دی ماه ۲,۲۴۵ تن بوده است. میانگین نرخ فروش تایر در سال مالی گذشته ۶۸,۰۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده. در دی نرخ فروش نیز ۶۸,۰۰۰ تومان بوده است.

پاکشو در دی ماه فروش ۴۶۵ میلیارد تومانی داشته است

کل فروش سال مالی قبل ۳.۶۸۰ میلیارد تومان بوده که میانگین ماهیانه ۳۰۷ میلیاردی را داشته است. شرکت در این ماه ۲۳.۳ هزار تن محصول تولید کرده در حالی که میانگین ماهیانه تولید سال قبل ۲۳ هزار تن و ۹ ماهه ۲۱ هزار تن بوده است. جمع تولید ۱۰ ماهه ۲۱۳ هزار تن شده است فروش گروه صنعتی پاکشو در این ماه ۲۲.۲ هزار تن بوده و میانگین فروش ماهیانه سال قبل ۲۲.۶ هزار تن و ۹ ماهه ۲۱ هزار تن بوده است. جمع فروش ۱۰ ماهه ۲۱۰ هزار تن شده است.

این شوینده در دی ماه هر کیلو محصول را به نرخ ۲۰,۹۰۰ تومان فروخته که نسبت به ماه گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است. شرکت محصولات خود را در سال جاری با نرخ ۱۹,۲۴۶ و در سال گذشته با نرخ ۱۳,۵۵۰ تومان فروخته است.

غبشهر سال مالی جدید را با یک گزارش خوب و فروش ۵۸۴ میلیاردی آغاز کرده است

غبشهر در دی ماه در اولین ماه سال مالی فروش ۵۸۴ میلیاردی داشته است. کل فروش سال مالی قبل ۵,۸۸۹ میلیارد تومان بوده است. شرکت در این ماه ۳۷.۴ هزار تن روغن نباتی تولید کرده است. میانگین تولید سال مالی قبل ۳۷.۶ هزار تن بوده است. مقدار فروش این ماه ۴۱ هزار تن روغن بوده است. میانگین فروش سال مالی قبل ۳۷.۲ هزار تن بوده است. نرخ فروش روغن در این ماه ۱۴,۲۷۵ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده که ۱۱% نسبت به ماه گذشته رشد داشته. شرکت روغن را در سال گذشته با نرخ ۱۳,۱۱۱ تومان به ازای هر کیلوگرم فروخته است.

غکورش در دی ضعیف بوده و فروش ۲۳۳ میلیاردی داشته

صنعت غذایی کورش در دی ماه ۲۳۳ میلیارد فروش ثبت کرده و جمع فروش ۱۰ ماهه را به ۵,۰۳۶ میلیارد رسانده است. میانگین فروش ماهیانه در سال جاری ۵۰۴ میلیارد شده است. شرکت در این ماه ۱۱ هزار تن روغن خوراکی تولید و ۱۲ هزار تن فروخته است و جمع تولید را به ۲۴۵ و فروش را به ۲۳۷ هزار تن رسانده است. میانگین تولید و فروش روغن خوراکی در ۹ ماهه گذشته به ترتیب ۲۶ و ۲۵ هزار تن بوده است. شرکت در سال گذشته جمعاً ۲۹۴ هزار تن روغن تولید و ۲۸۹ هزار تن فروخته است. نرخ فروش روغن خوراکی در این ماه ۱۶,۳۹۲ تومان به ازای هر کیلو گرم بوده است، شرکت این محصول را در سال جاری با نرخ ۱۴,۹۶۱ تومان و در سال قبل با نرخ ۱۰,۲۱۷ تومان به ازای هر کیلوگرم فروخته است.

غگیلا در دی‌ماه

تولید ۲,۶۹۴ تن گزارش شده، میانگین تولید ماهانه سال ۹۹، ۳,۱۲۸ تن و میانگین ۹ ماهه سال جاری ۳,۱۲۴ تن بوده است.

فروش دی ۲,۵۳۶ تن گزارش شده، میانگین فروش ماهانه سال ۹۹، ۳,۰۶۹ تن بوده و در ۹ ماهه امسال به ۳,۰۵۷ تن رسیده است. در ماه مورد گزارش ۳۲ میلیارد تومان فروش گزارش شده است. میانگین فروش ماهانه سال ۹۹، ۲۳ میلیارد تومان بوده، در نه ماهه سال جاری به ۳۴ میلیارد تومان رسیده است. میانگین نرخ فروش محصولات در سال ۹۹، ۷۵.۱۸۸ ریال گزارش شده، در آذر و دی به ترتیب ۱۳۰,۴۶۹ و ۱۲۵,۷۹۸ ریال ثبت شده است.

فجر گزارش خوب دی ماهش را منتشر کرد

میانگین تولید ماهانه گالوانیزه در سال ۹۹، ۱۲,۶۹۰ تن بوده، تولید دی ماه ۱۴,۰۳۰ تن گزارش شده و میانگین تولید ۹ ماهه امسال به ۱۳,۴۰۷ تن رسیده است.

میانگین فروش ماهانه محصول گالوانیزه در سال ۹۹، ۱۳,۳۱۰ تن (۶۶۵ تن سهم صادرات) بوده، در دی ۱۴,۸۷۳ تن گالوانیزه فروخته (۵۱۲ تن صادرات) و میانگین فروش ۹ ماهه این محصول ۹,۹۹۷ تن (صادرات ۶۴۳ تن) بوده است. میانگین فروش ماهانه سال ۹۹، ۲۳۰ میلیارد تومان بوده است. شرکت در این ماه ۶۰۲ میلیارد تومان فروش داشته، میانگین فروش ماهانه نیمه اول سال ۳۷۳ میلیارد تومان بوده و در ۳ ماهه سوم سال به ۵۳۳ میلیارد تومان رسیده است. میانگین نرخ فروش محصول گالوانیزه در سال ۹۹، ۱۶۷,۹۰۷ ریال بوده و نرخ فروش آذر و دی به ترتیب ۲۸۰,۵۲۹ و ۲۷۹,۴۱۷ ریال گزارش شده است.

تداوم فروش‌های شسپا در کانال ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

شرکت در حالی در سال گذشته به طور متوسط هر ماه ۵۲۵ میلیارد تومان فروش داشته که در فصل اول ۱۴۰۰ به ۹۳۳ میلیارد رسیده است، در فصل دوم ۱,۲۴۵ میلیارد و فصل سوم هم ۱,۱۵۲ میلیارد گزارش کرده است. دی ماه هم ۱,۰۳۵ میلیارد است.

فروش محصولات روغن موتور داخلی در دی ۹,۵۰۰ تن (میانگین ۱۰ ماهه برابر ۱۰,۱۰۰ تن) و روغن پایه داخلی برابر ۵,۶۰۰ تن (میانگین امسال ۶,۸۰۰ تن) است, همچنین شرکت در سال جاری به طور میانگین ۱۵,۵۰۰ تن روغن پایه صادراتی فروش ثبت کرده که در ماه مورد گزارش عدد ۱۴,۵۰۰ تنی را دارد.

نرخ فروش روغن موتور داخلی در حالی در سال گذشته برابر ۱۶,۲۰۰ تومان بوده که در سال جاری به طور میانگین برابر ۲۷,۸۰۰ تومان بوده و در دی ماه ۳۳,۸۰۰ است. نرخ روغن پایه صادراتی سال گذشته ۱۲,۲۰۰ و نه ماهه برابر ۲۱,۳۰۰ تومان بوده و در دی نیز ۲۰,۱۰۰ تومان است

شکلر و یک فروش بی نظیر در دی

شکلر در سال مالی گذشته (منتهی به آبان ۱۴۰۰) به طور متوسط فروش ۳۲ میلیاردی داشته است. در آذر ۵۱ میلیارد بود و در دی هم روند صعودی ماه‌های اخیر را ادامه داده و رکورد جدید فروش شرکت با ۵۸ میلیارد ثبت شده است.

در سال مالی گذشته متوسط تولید سود و مشتقات شرکت به عنوان محصول اصلی هر ماه ۲,۷۰۰ تن بوده که در آذر و دی ۲,۵۰۰ و ۱,۷۰۰ تن گزارش شده است. تولید کلر و مشتقات در ماه جاری ۶,۴۰۰۰ تن (متوسط دوازده ماه گذشته ۶,۰۰۰ تن) و سایر محصولات ۱۶۹ تن (متوسط ۱۲ ماه اخیر ۲۸۳ تن) است. در ماه جاری ۲,۹۰۰ تن سود فروخته است و متوسط سال مالی قبلی ۲,۸۰۰ تن است. فروش کلر و مشتقات در این ماه ۶,۶۰۰ تن بوده است و میانگین سال قبل ۵,۸۰۰ تن است.

نرخ فروش داخلی سود پرک در ماه جاری ۱۳,۵۰۰ تومان است که نسبت دی سال گذشته رشد ۳۰۰ درصدی دارد! سال مالی قبل نرخ فروش صادراتی این محصول ۷,۴۰۰ تومان بوده که در دی ماه ۱۴,۵۰۰ تومان است.

بازار جهانی

قیمت متانول آسیا در هفته اخیر با ۶ دلار افزایش، ۳۶۷ دلار گزارش شده است

مذاکرات برای محموله‌های متانول نقدی وارداتی در اواسط هفته با توجه به یک پیشنهاد خرید در قیمت ۳۶۰ دلار سی اف ار چین افزایش پیدا کرد. یک پیشنهاد فروش در قیمت ۳۷۰ دلار سی اف ار چین نیز وجود دارد.

قراردادهای آتی متانول با توجه به افزایش قیمت نفت، در قیمت‌های بالاتری معامله شدند. تولیدکنندگان اوپک برای افزایش تولید به سطوح لازم چالش دارند که می‌تواند به افزایش بیشتر قیمت در بازار این محصول منجر شود. پیش‌بینی‌ها با توجه به انتظار برای افزایش قیمت نفت خام و تقاضای بالای تولیدکنندگان الفین، حاکی از افزایش قیمت متانول چین پس از تعطیلات سال نو قمری است.

نقشه بازار بورس

بازگشت امید به بورس

کد خبر 552002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.