شهرداری سهم خود را در قانون هوا پاک کاهش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری به اقتضای وظایفی که برعهده دارد، سهم خود را در قانون هوا پاک کاهش می‌دهد.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای ششم با تمرکز بر مشکل آلودگی هوا، تاکنون جلسات مختلف کارشناسی با مسئولان ذی‌ربط برگزار شده است، اظهار کرد: با توجه به قانون هوای پاک، وظایف دستگاه‌های مختلف ازجمله وظیفه شهرداری‌ها و شورای شهر نسبت به قانون هوا پاک مشخص شده است.

وی ادامه داد: برای نوسازی ناوگان شهری، بودجه مورد نیاز در نظر گرفته شده و در ارتباط با پروژه مترو نیز نگاهی ویژه وجود دارد و اولویت اصلی شورای ششم است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای ششم از اوایل مهرماه جلساتی درخصوص مازوت‌سوزی صنایع برگزار کرده و با توجه به ارتباط بسیار خوب اعضای این دوره شورا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جلسات ماهیانه به صورت مشترک برگزار می‌شود که مباحث اصلی آن آلودگی هوا شهر اصفهان است.

وی با اشاره به ازسرگیری مازوت‌سوزی در اصفهان، تاکید کرد: شرایط در شهر صنعتی اصفهان با دیگر شهرهای کشور به لحاظ قرار گرفتن در جغرافیای خاص و محصور شدن در میان کوه‌ها، بسیار متفاوت است.

کلاهدوزان اظهار کرد: طبق قانون، شهرک‌های صنعتی نباید تا شعاع ۵۰ کیلومتری شهرها قرار گیرد؛ اما توسعه‌های بی‌رویه و شهرداری‌های اطراف که مشاغل مزاحم خود را از شهرشان بیرون برده و در شعاع شهر اصفهان قرار داده‌اند، باعث افزایش میزان آلودگی هوا شده است.

وی ادامه داد: با نگاه تخصصی به موضوع آلودگی هوا درمی‌یابیم هر کدام از این آلودگی‌ها، اثرات خاصی دارد؛ لذا باید شرایط لازم برای نصب فیلترها در شهرک‌های صنعتی فراهم شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: کارگروه استانی در ارتباط با آلودگی هوا به ریاست استاندار اصفهان تشکیل شده تا مسائل مربوطه را پیگیری کند. البته شهرداری به اقتضای وظایفی که برعهده دارد، سهم خود را در قانون هوا پاک کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان نسبت به آلودگی هوا بی‌تفاوت بود، تصریح کرد: قانون هوا پاک وظیفه هر دستگاهی را مشخص کرده که باید مورد توجه قرار گیرد و اجرایی شود تا شرایط جوی بهتری را در شهر اصفهان شاهد باشیم.

کلاهدوزان گفت: در شرایطی که با وجود سردی هوا، مصرف گاز پاسخ‌گوی نیاز نیروگاه‌ها نیست و زیرساخت‌های لازم نیز فراهم نشده است، مسئله به بحران تبدیل می‌شود؛ بنابراین باید با تعامل به فکر فراهم ساختن زیرساخت‌ها برای سال آینده باشیم.

کد خبر 551980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.