کیفیت اجرای پروژه‌ها، برآیندی هوشمندانه از وجدان بیدار است

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه حفظ روند کیفیت کار خدمات و کنترل اجرای آن در تمام مراحل، ضامن افزایش کیفیت محصول می‌شود، گفت: هیچ محصول، کار یا خدمتی بی‌نیاز از کیفیت نیست و کیفیت برآیندی هوشمندانه و آگاهانه از وجدان بیدار و فرهنگ پویا است.

ایرج مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسه‌ای برای هماهنگی فعالیت‌های اداره کنترل کیفیت، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه که در آن مباحث گوناگون تخصصی و مشکلات پیش رو مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت، هماهنگی کارشناسان و کارکنان اداره کنترل کیفیت برای نظارت و بررسی بهتر و بیشتر در پیشبرد سریع پروژه‌ها و برطرف کردن مشکلات بود زیرا هیچ محصول، کار یا خدمتی بی‌نیاز از کیفیت نیست و کیفیت برآیندی هوشمندانه و آگاهانه از وجدان بیدار و فرهنگ پویا است.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه‌ها باید با کیفیت مطلوب انجام شود تا نتیجه و پیامد آن نیز مطلوب شود، بنابراین باید در تمام مراحل فعالیت‌های عمرانی، کنترل با هدف افزایش کیفیت و ارتقای مجموعه انجام شود، در واقع حفظ روند کیفیت کار خدمات با کنترل اجرای آن در تمام مراحل، ضامن افزایش کیفیت محصول و افزایش بهره‌وری می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: علم مهندسی و تمام خدمات وابسته به آن جهت خدمت به اقتصاد به وجود آمده است و خدمت به اقتصاد کشور بدون توجه به بخش کنترل کیفیت امکان‌پذیر نیست، زیرا اجرای پروژه‌ها و یا هر محصول دیگری با کیفیت بالا سبب دوام و قوام آنها شده و به دنبال آن شاهد ارتقای سطح خدمات‌دهی آنها خواهیم بود.

وی با اشاره به عوامل مرتبط با ساخت یک پروژه، افزود: در ساخت یک پروژه عوامل مختلفی مانند نیروی انسانی، مصالح سنگی و قیر دخیل است و مجموعه آنها مستلزم پرداخت هزینه‌های گزافی بوده که تأمین آن برعهده تک‌تک افراد جامعه است.

مظفر ادامه داد: با توجه به گرانی روز افزون، قیمت تمام شده محصولات نیز روز به روز در حال افزایش است، بنابراین به نظر می‌رسد تنها قدم مثبت و مؤثر توجه به بالا بردن کیفیت اجرا، از طریق نظارت‌های مستمر و مؤثر و در کنار آن کنترل کیفی دقیق توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است. همچنین پیگیر بررسی چالش‌ها در زمینه بهبود عملکرد در اداره کنترل کیفیت هستیم.

کد خبر 551947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.