تغییر شیوه جمع‌آوری پسماند در بیرجند

سرپرست خدمات شهری شهرداری بیرجند از اجرای طرح آزمایشی تغییر شیوه جمع‌آوری پسماند با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش بازیافت زباله خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری بیرجند، موسی میرزایی اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای سلامت شهر و شهروندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش بازیافت زباله در راستای حفاظت از محیط زیست، ارتقا وضعیت بهداشتی و زیست محیطی شهر و احترام به حقوق شهروندان در بیرجند اجرا می‌شود.

وی افزود: جمع‌آوری غیرمتعارف زباله و زباله‌گردی چهره شهر را زشت و نازیبا می‌کند، لذا با تغییر در شیوه جمع‌آوری زباله قطعاً وضعیت بهداشتی شهر بیرجند ارتقا پیدا خواهد کرد.

سرپرست خدمات شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه این طرح ابتدا به صورت خانه به خانه، ساعت ۹ شب در بخشی از محله سجاد شهر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح باید از مبدأ اجرایی شود و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مشارکت مردم زباله‌های خشک و تر از مبدأ جدا شود.

میرزایی ادامه داد: در مرحله ابتدایی، شش مخزن مخصوص جمع‌آوری زباله خشک به صورت آزمایشی در مقابل شش مجتمع مسکونی گذاشته می‌شود تا پس از پر شدن توسط حوزه مدیریت پسماند جمع‌آوری و تخلیه شود.

کد خبر 551933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.