ایران حمله راکتی به فرودگاه بغداد را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه هدف قرار گرفتن فرودگاه بغداد را اقدامی در جهت برهم زدن ثبات و امنیت عراق قلمداد و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب‌زاده با محکوم کردن حملات راکتی به بغداد اظهار کرد: این‌گونه اقدامات مشکوک موجب ایجاد ناامنی و آشوب در عراق شده و راه را برای بدخواهان و فتنه‌انگیزان فراهم می‌کند و خدمات‌رسانی دولت را برای شهروندان عراق تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری و حفظ امنیت در عراق، توسعه پیشرفت این کشور، فراگیر شدن امنیت و یکپارچگی عراق حمایت کرده و از اقدامات دولت عراق در برقراری ثبات و استقرار این کشور پشتیبانی می‌کند.

بر اساس اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای، ساعت ۴:۳۰ بامداد جمعه _هشتم بهمن‌ماه_ ۱۰ راکت کاتیوشا شلیک شد که از این تعداد شش راکت به بخش نظامی فرودگاه بغداد (پایگاه ویکتوریا آمریکا) اصابت کرده است.

با وجود فعال شدن سامانه ضدهوایی سیرام آمریکا به دنبال این حمله راکتی، خبرها حکایت از این دارد که شش راکت از ۱۰ راکت ۱۰۷ میلیمتری شلیک شده به پایگاه مذکور اصابت کرده است. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از اصابت تنها سه راکت و به جا ماندن سه راکت دیگر در خودروی حامل راکت‌انداز است.

کد خبر 551923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.