خبر بد برای مبتلایان به کرونا/این عوارض چند ماه بعد در افراد شروع می‌شود

یک پزشک گفت: یکی از مشکلات مبتلا شدن به کرونا عوارض طولانی مدت این ویروس بعد از بهبودی است، در مواجهه با ویروس کرونا با پدیده‌ای روبه‌رو شدیم به‌نام (LONG COVID) یا عوارض طولانی مدت کووید، که این عوارض چند ماه بعد از ابتلاء به کرونا در افراد شروع می‌شود.

به گزارش ایمنا، هادی یزدانی در این باره اظهار کرد: در مواجهه با ویروس کرونا با پدیده‌ای روبه‌رو شدیم به‌نام (LONG COVID) "عوارض طولانی مدت کووید" که این عوارض چند ماه بعد از ابتلاء به کرونا در افراد شروع می‌شود.

وی افزود: مشاهدات علمی نشان داد بیمارانی که مبتلا به کووید شدند چند ماه بعد از بهبودی عوارضی برایشان باقی می‌ماند، بسیاری از بیماران با اختلال بویایی مراجعه می‌کنند یعنی مدت‌ها حس بویایی آن‌ها برنگشته بود یا اگر برگشته بود وضعیت خاصی داشت، مثلاً دائماً بوی بد احساس می‌کردند یا بوها را به صورت غلیظ شده احساس می‌کردند.

این پزشک ادامه داد: علائمی همچون افت عملکرد دستگاه تنفسی، وجود سرفه‌های ممتد، ریزش موی شدید به‌طوری که فرد دچار هراس و نگرانی می‌شود حتی با علائمی مانند افت عملکرد ذهنی مواجه شدیم.

وی افزود: برخی بیماران اظهار می‌کنند بعد از ابتلاء به کرونا توانایی ذهنی‌شان برای محاسبه کم شده است. شکایت از اختلالات خلقی، افسردگی و عدم تمرکز هم از دیگر عوارضی بود که بیماران با آن مواجه شدند.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 551818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.