تعجب وزیر کشور از مشکلات موجود در شهرستان رشت

وزیر کشور با بیان اینکه راه‌حل بسیاری از مشکلات شهرستان رشت غیرقابل‌حل نبوده و جای تعجب است که مسئولان ادوار چاره‌اندیشی نکردند، گفت: مسئله پسماند باید با نگاه جهادی و فراخوان بسیجی این موضوع هرچه سریع‌تر برطرف شود.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی در جلسه شورای اداری شهرستان‌های رشت و خمام با اشاره به مطالبات و معضلات این شهرستان اظهار کرد: مشکلاتی که به دلیل بی‌توجهی مسئولان ادوار منجر به معضلی برای مردم شده مشکلات بزرگی را ایجاد کرده است که رفع آن کار سختی نبود و جای تعجب است که چگونه مسئولان ادوار چاره‌اندیشی نکردند و معضلات را به اینجا کشاندند.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات و معضلات مختلفی ازجمله مسئله پسماند باید با نگاه جهادی و فراخوان بسیجی این موضوع را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم، افزود: در خصوص سد لاستیکی هم پیمانکار اعلام آمادگی کرده که هرچه سریع‌تر آن را به اتمام برساند که این نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری انسان‌هایی است که برای شهر، استان و کشور خود احساس تکلیف و مسئولیت می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به دغدغه مردم خشک بیجار و خمام برای تعریض جاده، ادامه داد: تعریض جاده اقدام سختی نبوده و جای تعجب است که چرا تاکنون به اتمام نرسیده، صحبتی هم با افرادی در سپاه و دستگاه‌ها برای رفع این معضل شده تا هرچه سریع‌تر اقدام شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان استان‌ها حاصلخیزی است و بیش از هر چیز باید نگران تغییر کاربری زمین‌های این استان بود، تصریح کرد: در خصوص مسئله آب باید ابتکاراتی به خرج داد و با کمک گرفتن از دانشگاه‌ها و دانش‌بنیانی‌ها این مسئله نیز موردتوجه قرار بگیرد باید توجه داشت که علاوه بر تهدید آب مسئله تغییر کاربری از موضوعات مهمی است و باید مراقبت تغییر این زمین‌های خیز و طلا خیز باشیم.

وحیدی با اشاره به مشکل فاضلاب شهرستان رشت گفت: این فاضلاب حتماً باید راه‌اندازی شود چراکه ورود حجم عظیمی از فاضلاب‌های تولید شده به آب رودخانه‌ها قابل توجیه نبوده البته در نقشه موجود، کارها تا اندازه قابل قبولی انجام‌شده و باید لوله‌کشی‌ها به اتمام برسد تا این مشکل هر چه سریع‌تر پایان یابد.

وی با اشاره به رفع مشکل کارخانه‌هایی همچون خزر و ایران برک، تصریح کرد: طی قول‌های داده شده کارخانه‌ها نیروهای زیادی را به کار می‌گیرند و در اشتغال تعداد قابل‌توجهی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وزیر کشور با اشاره به مسئله راه‌آهن و کارخانه‌های تعطیل‌شده گفت: این دو موضوع باید در دستور کار قرار بگیرد البته در کار گروهی این موضوعات بررسی‌شده و برای انجام آن پیش‌بینی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: فارس

کد خبر 551810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.