در سال‌های اخیر هیچگونه اقدام ماندگاری در شهرستان لنجان صورت نگرفته است

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سال های اخیر هیچگونه اقدام و کار موثر و ماندگاری در شهرستان لنجان انجام نگرفته است و این مسئله سبب شده مردم این شهرستان در وضعیت خاصی قرار گیرند از این رو خود موظف به انعکاس مطالبات به حق مردم می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین رجایی امروز _۷ بهمن ۱۴۰۰_ در آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه در گفتمان حاکمیت اسلامی مسئولیت همواره در بشارت و انذار قرار دارد، اظهار کرد: با ورق زدن آثار اسلامی و پروتکل‌های مدیریتی اسلامی شاهد آن هستیم که به مسئولان تاکید فراوان بر خدمت به مردم و حل مشکلات آنان دارد و در این میان باید به گونه‌ای عمل شود که دوزخ و بهشت را در انجام امور سرلوحه خود قرار دهیم و بر همین اساس مسئولان شهرستان لنجان نیز فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشمارند.

وی افزود: شهرستان لنجان، شهرستانی مهم و استراتژیک در استان اصفهان به شمار می‌آید و افق جمعیت این شهرستان در آینده نزدیک با کاشان برابری خواهد کرد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سطح کلان دیدگاهی در بین وزرا و معاون‌های آنان ایجاد شده که استان اصفهان به دلیل داشتن ظرفیت‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و…، استانی برخوردار است و متأسفانه شاهد اصفهان ستیزی در کشور ایجاد شده و افرادی که با مجامع کشوری در ارتباط هستند این مسئله را به خوبی لمس کرده‌اند.

رجایی ادامه داد: متأسفانه شهرستان لنجان از چنین وجه تسمیه‌ای در استان اصفهان برخوردار است، و زمانی که مطالبه‌ای از مدیران کل استان صورت می‌پذیرید چنین مطرح می‌کنند که لنجان میزبان صنایع مادر بوده و در حوزه‌های مختلف کشاورزی و … از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی یکی از بحران‌های شهرستان لنجان را مسئله بیکاری دانست و اضافه کرد: شهرستان لنجان بالاترین نرخ بیکاری را در استان به خود اختصاص داده و این در حالی است که چنین استنباط می‌شود جوانان این شهرستان در صنایع بزرگ همچون ذوب آهن، فولاد سبا و… مشغول فعالیت هستند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی نرخ بالای بیکاری را عاملی در راستای افزایش مشکلات اجتماعی دانست و گفت: طی یکسال گذشته چندین جلسه با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار کردیم و برای ایشان نرخ بیکاری قابل باور نبود از این رو اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم با ایجاد اشتغال جدید نرخ بیکاری را در این شهرستان کاهش دهیم.

رجایی با بیان اینکه امروز زمان آن رسیده نگاه مسئولان نسبت به این شهرستان تغییر یابد، گفت: باید با در نظر گرفتن زوایای مختلف مسئولان استان بپذیرند که شهرستان لنجان، شهرستانی برخوردار نیست از سوی دیگر مشکلات زیست محیطی در لنجان به معضلی غیرقابل قبول مبدل شده است که باید در خصوص آن تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در دوره جدید فعالیت استانداری اصفهان به مباحثی چون بیکاری، مشکلات زیست محیطی و … در شهرستان لنجان توجه ویژه. ای صورت بپذیرد چراکه برای حل این مشکلات بستر لازم وجود دارد و چنانچه با هم افزایی به سمت استفاده از ظرفیت‌های موجود حرکت کنیم شاهد برون رفت از چالش‌های پیش رو خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر هیچ‌گونه اقدام و کار مؤثر و ماندگاری در شهرستان لنجان انجام نگرفته است و این مسئله سبب شده مردم این شهرستان در وضعیت خاصی قرار گیرند از این رو خود موظف به انعکاس مطالبات به حق مردم می‌دانیم.

رجایی با بیان اینکه امروز شهرستان لنجان برای جبران عقب ماندگی‌ها نیازمند روحیه جهادی و قاطعیت است، تاکید کرد: مدیریت اجرایی شهرستان لنجان امروز در اختیار فردی متدین و جهادی قرار گرفت و این انتظار وجود دارد وقتی رئیس جمهوری از کاخ کرملین مستقیم به کرمان سفر می‌کنند تا مشکلات مردم را مرتفع سازند مدیریت اجرایی شهرستان نیز با چنین روحیه‌ای در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارند.

وی یادآور شد: در جلسه‌ای که با وزارت نیرو در خصوص اجرای پروژه فاضلاب شهرهای باغ بهادران، چرمهین و تعدادی از روستاهای بخش باغ بهادران و مرکزی داشتیم متأسفانه نامه‌ای از استان ارسال شده بود که در آن نامه با اجرای فاضلاب روستاها مخالفت شده بود و این مسئله تعجب ما را به دنبال داشت و نیاز است اینگونه نگرش‌ها در دوره جدید تغییر یابد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز این پروژه به زودی ابلاغ خواهد شد و شاهد حل یکی از مشکلاتی که بیش از ۳۰ سال مردم با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند خواهیم بود.

رجایی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دهه فجر پیش رو برای شهرستان لنجان دهه‌ای پر برکت خواهد بود چراکه یکی از مسئولان ارشد نظام در شهرستان لنجان حضور خواهند یافت و کلنگ ساختمان جایگزین بیمارستان شهدای لنجان با وجود کم مهری‌ها بر زمین خواهد خورد.

وی با بیان اینکه پشت میز نشینی مسئولان مشکلات جامعه را حل نمی‌کند، ادامه داد: تجهیز مرکز جامع سلامت شهید سلیمانی در فولادشهر یکی دیگر از پروژه‌هایی است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد تا به یکی از مطالبات مردمی جامه عمل پوشانده شود و قطعاً با تلاش جهادی می‌توان مشکلات و مطالبات مردمی را به سرانجام رساند

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی مسئولان را پرچم دار نظام شیعه علوی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: خوابیدن بیش از چهار ساعت مسئولان در شرایط فعلی نظام مقدس جمهوری اسلامی حرام است و باید برای حل مشکلات مردم بیش از پیش همتی جهادی داشت تا بتوانیم دین خود را به شهدا، امام شهدا و مردم ادا کنیم.

کد خبر 551695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.