"علیرضا فیروزفر" شهردار زنجان شد+ مراسم تکریم و معارفه

طلسم انتخاب شهردار زنجان شکست آئین تکریم و معارفه شهردار زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور مرادلو در این مراسم با بیان اینکه با وحدت و صمیمیت اگر به نظام علاقمند هستیم به فکر آینده کشور باشیم، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب افرادی که مسئولیت پذیرفته‌اند باید در جهت اهداف انقلاب تلاش کنند.

وی با اشاره به اقدامات شورای ششم در شش ماهه گذشته تصریح کرد: با وجود کاستی‌ها قول می‌دهیم که شب و روز نشناسیم و برای نفسانیت خود کار نکنیم و رفاه شهروندان را در اولویت بدانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه نگاه شورای شهر فرهنگی و اجتماعی و توجه به پروژه‌های عمرانی است افزود: افراد با مسولیت‌پذیری که دارند باید برای تعالی نظام تلاش کنند و کسانی که در مراحل سخت انقلاب را تنها نگذاشته‌اند، باید سختی و دشواری را بپذیرند.

مرادلو با بیان اینکه دوستداران نظام باید سختی را بپذیرند، اظهار کرد: هرکدام از ما در مسیر انقلاب مسئولیت داریم، هرچند که سختی باشد اما باید تلاش کنیم به موفقیت برسیم.

وی با بیان اینکه تکلیف ما در مسیر انقلاب سنگین است، اضافه کرد: باید با پشتیبانی برای موفقیت نظام تلاش کنیم و سخت‌ترین عبادات کارهایی است که سختی زیاد دارد و کسانی که مسؤلیت دارند، باید برای آینده نظام و با وحدت و صمیمیت تلاش کنند.

کمک دولتی به پروژه سبزه میدان محقق نشد

حبیب الله یگانه، شهردار سابق زنجان نیز در ادامه با ارائه گزارشی از دوره مسئولیت خود اظهار کرد: با وجود شرایط کرونایی چهار پیک کرونا را پشت سر گذاشتیم و تکالیفی در حمل و نقل و تدفین اموات برعهده داشتیم.

وی با بیان اینکه سبزه میدان قبل از مسئولیتم هفت درصد و الان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار امیدواری کرد: سال آینده قرار داد تکمیلی پروژه سبزه میدان بسته شود و شاهد بهره برداری آن باشیم.

شهردار سابق زنجان با بیان اینکه قرار بود در سفر آقای نیکزاد ۴۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شود و این مساله هنوز محقق نشده است، اظهار کرد: این در حالی است که شهری چون اردبیل برای یک پروژه ۴۵ میلیارد تومان کمک دولتی دریافت کرده و ما نتوانستیم تا کنون بیشتر از ۱۵ میلیارد تومان جذب کنیم.

یگانه با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه سبزه میدان هزینه شده است اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری مسئولین استان سهم ۴۰ میلیاردی زنجان از این پروژه محقق شود.

وی با اشاره به انتقال آرامستان به محل جدید در دوران کرونا اظهار کرد: نیاز به زیر ساخت‌های بیشتر و اضافه کردن اراضی خالی به مساحت ۵۰ هکتار زمین فعلی وجود دارد.

شهردار سابق زنجان به توسعه و افزوده شدن ۱۸ هکتار به مساحت بوستان‌های شهر اضافه کرد و افزود: امسال ۱۵، هکتار به فضای سبز اضافه خواهد شد.

یگانه اداره شهرداری در زمان سرپرستی را بسیار سخت‌تر از زمان مسئولیت شهرداری ذکر کرد و یادآور شد: با احداث ایستگاه آتش نشانی گلشهر کاظمیه بخشی از کمبود ایستگاه‌ها برطرف می‌شود که با فروش اوراق مشارکت کمبودهای بخش آتش نشانی و حمل و نقل ممکن خواهد بود.

شاخص‌های عددی برای توسعه تعریف شود

افشارچی، استاندار زنجان نیز از انتخاب شهردار با اشاره به رسیدن زنجان به ساحل آرامش، یادآور شد: آخرین خواسته ما منیت باشد و تمام انرژی‌مان در مسیر تعالی و پیشرفت باشد.

وی خطاب به مدیران شهری با تاکید بر اینکه شاخص‌های عددی برای توسعه استان تعریف شود، گفت: موارد را موردی و پروژه‌ای تعریف نکنید و مسیر حرکت شهرداری از پروژه محور به برنامه محور تغییر دهید.

استاندار زنجان با بیان اینکه اجاره بها در زنجان بالاست و این امر موجب گرانی‌هاست تصریح کرد: بهترین مدل حکمرانی درگیر کردن شبکه مردم است و شهردار زنجان در ایجاد انگیزه بسیجی‌ها انگیزه بالایی دارد.

سامانه جامع شهری برای شفافیت سازی در شهرداری ضروری است

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در پایان با بیان اینکه اتحاد اعضای شورا در بحث انتخاب شهردار رقم خورد، گفت: در قرآن به خوبی به چهارچوب شهر و شهرداری و شهروندان اشاره شده است و اگر مدیران شهری و شهروندان تقوا داشته باشند در این صورت فساد و بی عدالتی نخواهد بود.

وی به اجرای امور و قانون مداری اشاره کرد و گفت: اگر تیزی عدالت و قانون را در جامعه داشته باشیم باید با لطافت این تیزی گرفته شود و قانون را انسان وار اجرا کنیم.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه شهروندان از تنگناها نگرانی ندارند بلکه از تبعیض‌ها و باند سازی و دهان بستن با لقمه ابزاری برای سیاست و صیانت شده است ادامه داد: خداوند در قرآن به خوبی به رعایت حقوق شهروندی اشاره کرده است.

فیروز فر ادامه داد: حلقه مفقوده ما مساله یابی شهر و ارائه راهکارهاست و نخبگان با تعریف مسائل راه حل‌ها را کشف کنند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم بگوییم شهر بی نقصی داریم و اگر شهر بی نقص بود نیاز به مدیریت شهری نداشتیم، اظهار کرد: با تمام اقدامات صورت گرفته همچنان با مشکلات شهری مواجهیم.

شهردار زنجان اضافه کرد: پروژه سبزه میدان برای اتمام ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و ولی خلاصه کردن شهر در چند پروژه اقدام مناسبی نیست بلکه باید توزیع متوازن در امکانات شهر وجود داشته باشد.

فیروز فر با اشاره به اینکه باید برای شهر زنجان ساختاری تصمیم بگیریم و برای جهش از وضعیت فعلی ارتقا خدمات شهروندان اصلاح ساختاری نیاز است یادآور شد: به منظور شفافیت در اقدامات شهرداری به سامانه‌ای لینک شود و شهروندان به این سامانه دسترسی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: زمینه فساد تنها با شفاف سازی بسته می‌شود و با برداشتن تبعیض در بین پیمانکاران و کارمندان شهرداری قدم‌های خوبی را در این عرصه برداریم.

کد خبر 551685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.