ازدست‌رفتن صدرنشینی برای ایران/کرونا تیشه به ریشه کره‌جنوبی زد

مرحله یک‌چهارم نهایی قهرمانی هندبال آسیا با صعود ایران، قطر، بحرین و عربستان‌سعودی به نیمه‌نهایی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از انجام سه دیدار گروهی در دو جدول A و B، با تعیین تیم‌های راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی و البته جام‌جهانی هندبال در سال ۲۰۲۳، مرحله یک‌چهارم نهایی قهرمانی هندبال آسیا به اتمام رسید و تیم‌های ملی ایران، قطر، بحرین و عربستان‌سعودی باید برای کسب مقام‌های قهرمانی تا چهارم در رقابت‌های حساس به‌مصاف هم بروند.

گروه A

قطر ۱۰ _ کره‌جنوبی صفر
طبق زمان‌بندی، قطر و کره‌جنوبی باید از ساعت ۱۴ روز گذشته به‌مصاف هم می‌رفتند؛ اما کره‌ای‌ها به‌دلیل مثبت‌شدن تست کرونای بسیاری از بازیکنان خود پیش از دیدار با قطر نتوانستند در زمین شرکت کنند و دست خالی به خانه بازگشتند. کره برای صعود به جام‌جهانی باید قطر را شکست می‌داد، اما پس از این اتفاق جایی در جام‌جهانی نخواهد داشت.

از دست‌رفتن صدرنشینی برای ایران/کرونا، تیشه به ریشه کره‌جنوبی زد


عربستان‌سعودی ۳۱ _ ازبکستان ۲۴
میزبان بیستمین دوره قهرمانی هندبال آسیا که ممکن بود در خاک خودش در حسرت حضور در جام‌جهانی بماند، با خوش‌شانسی به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها راه پیدا کرد.
کرونایی‌های کره‌جنوبی و حذف آن‌ها از این مسابقات هم بسیار به آنان کمک کرد.
عربستانی‌ها در آخرین دیدار روز آخر مرحله دوم، به‌مصاف ازبکستان رفتند، نیمه‌نخست را ۱۶ بر ۱۱ بردند و در پایان هم با نتیجه ۳۱ بر ۲۴ به‌عنوان آخرین تیم از آسیا مسافر لهستان_ سوئد شدند.

گروه B

عراق ۲۵ _ کویت ۲۵
در نخستین بازی روز سوم، دو تیم عراق و کویت که از صعود به دور بعدی جا مانده بودند به‌مصاف یکدیگر رفتند.
از ساعت ۱۲ بازی به گردش درآمد و کویتی‌ها با نمایش بهتر، پس از اختلافی هفت امتیازی با نتیجه ۱۴ بر هفت برنده نیمه‌نخست شدند. در نیمه‌دوم اما ورق بازی برگشت و عراقی‌ها اختلاف هفت‌گله را جبران کردند؛ اما نتیجه بازی در پایان، روی عدد ۲۵ برای هر دو تیم به اتمام رسید.

ایران ۲۶ _ بحرین ۳۶
در جدال سخت و تعیین‌کننده تیم صدرنشین، تیم‌ملی هندبال کشورمان ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به‌وقت ایران مقابل بحرین صف‌آرایی کرد.
بحرینی‌ها که در المپیک ۲۰۲۱ توکیو بهترین تیم آسیایی بودند در نیمه نخست ۱۹ بر ۱۰ بر ما غلبه کردند. شاگردان فرناندز در ۳۰ دقیقه دوم هم نتوانستند اختلاف را جبران کنند تا نخستین شکست تیم‌ملی هندبال ایران پیش از رفتن به نیمه‌نهایی رقم بخورد؛ با این نتیجه ما دوم شدیم و بحرین با صدرنشینی به نیمه‌نهایی رفت.

از دست‌رفتن صدرنشینی برای ایران/کرونا، تیشه به ریشه کره‌جنوبی زد

چهار تیم برتر آسیا به‌مدت دو روز به ریکاوری و استراحت می‌پردازند و روز شنبه مرحله نیمه‌نهایی را طبق جدول زیر برگزار خواهند کرد.
براساس برنامه کنفدراسیون هندبال آسیا، تیم اول گروه A مقابل تیم دوم گروه B قرار می‌گیرد؛ تیم اول گروه B نیز با تیم دوم گروه A روبه‌رو می‌شود.

شنبه نهم بهمن‌ماه

قطر - ایران؛ ساعت ۱۶ به‌وقت محلی (ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به‌وقت ایران)
بحرین - عربستان‌سعودی؛ ساعت ۱۸ به‌وقت محلی

از دست‌رفتن صدرنشینی برای ایران/کرونا، تیشه به ریشه کره‌جنوبی زد

کد خبر 551574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.