علائم اصلی اومیکرون؛ آبریزش بینی و سردرد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دو علامت اصلی کرونای اومیکرون، آبریزش بینی و سردرد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گونه اومیکرون جدیدترین گونه جهش یافته ویروس کرونا در نظر گرفته شده است که میزان انتقال‌پذیری بسیار بالایی دارد؛ اما باعث بروز علائم خفیف‌تری نسبت به گونه دلتا می‌شود. افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ باعث می‌شود سیستم بهداشت و درمان تحت فشار قرار بگیرد و متعاقباً تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری افزایش پیدا کند.

به منظور پیشگیری از انتقال بیماری کووید ۱۹ به دیگران، لازم است افراد نسبت به علائم آن آگاهی لازم و کافی را دریافت کنند. گونه اومیکرون ویروس کرونا لزوماً باعث از دست دادن حس بویایی یا چشایی افراد نمی‌شود، نتایج بررسی‌های انجام شده در بریتانیا نشان می‌دهد که دو علامت اصلی گونه اومیکرون ویروس کرونا، شامل آبریزش بینی و سردرد می‌شود.

به گفته محققان، آبریزش بینی و سردرد ممکن است علائم بیماری‌ها یا عفونت‌های دیگر نیز باشد، اما می‌تواند نشان دهنده بروز کرونای اومیکرون باشد؛ بنابراین در صورتی که افراد به این علائم مبتلا شدند باید تست کرونا انجام دهند. اگر افراد این دو علامت را تجربه نکردند، به این معنا نیست که به گونه اومیکرون آلوده نشده‌اند. مطالعاتی که تاکنون بر سویه جدید ویروس کرونا انجام شده، نشان می‌دهد که پنج نشانه برجسته این بیماری شامل آبریزش بینی، سردرد، ضعف بدن، عطسه و خارش گلو می‌شود. پس از آن، تعریق شبانه، سرگیجه و احساس خستگی نیز جزو علائم گونه اومیکرون در نظر گرفته شده است.

کد خبر 551570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.