لزوم تقویت توانمندی بانوان در محله‌های اصفهان

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تقویت توانمندی بانوان در محله‌های شهر، گفت: مدیریت شهری از حرکت‌های ایجاد شده در راستای تقویت ظرفیت‌های بانوان حمایت می‌کند، در این راستا الگوسازی از اقدامات موفق آنها در محله‌ها را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین نکوداشت بانوان فرهیخته و توانمند منطقه دو شهرداری اصفهان در قالب ویژه‌برنامه «یاس مطهر» که با حضور رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در فرهنگسرای اسوه برگزار شد، ضمن تبیین رویکرد مدیریت شهری در ششمین دوره فعالیت شورا، اظهار کرد: توجه به بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی آنها در محله‌های مناطق ۱۵ گانه شهرداری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که لزوم الگوگیری دختران از زنان و مادران فرهیخته در محله‌ها احساس می‌شود و این راهبرد بسیار راهگشا خواهد بود زیرا مادران و بانوان در محله‌ها روایتگران بسیار خوبی از مسائل اجتماعی و اقتصادی هستند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری برای نشاط اجتماعی بانوان در محله‌ها برنامه‌های ویژه‌ای پیش‌بینی کرده است، افزود: رویکرد مدیریت شهری اصفهان توجه ویژه به بانوان در محله‌ها است، لذا در صدد هستیم رویدادها و روایت‌ها از محله‌ها شکل بگیرد که در این راستا بانوان می‌توانند در جامعه نقش‌های کلیدی ایفا کنند و در حل مسائل منطقه و محله مشارکت تأثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر تلاش برای فراهم ساختن شرایط فعالیت بانوان در محله‌ها، گفت: مدیریت شهری از حرکت‌های ایجاد شده در راستای تقویت ظرفیت‌های بانوان حمایت می‌کند، در این راستا الگوسازی از اقدامات موفق آنها در محله‌ها را در دستور کار داریم و برای تسری دادن اقدامات سازنده بانوان به دیگر محله‌ها تلاش می‌کنیم.

کلاهدوزان اضافه کرد: شهرداری هر منطقه باید از بانوان توانمند و فعال در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی حمایت کرده و نقش تسهیلگری ایفا کند تا علاوه بر رشد و ارتقای محله‌ها، شاهد شهری پویا و بالنده با حضور بانوان موفق باشیم.

استفاده از توانمندی بانوان در محله‌ها

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان نیز ضمن قدردانی از تلاش بانوان شاغل در شهرداری، با تشریح انتخاب بانوان فرهیخته و توانمند در محله‌های منطقه، اظهار کرد: در این راستا طی فراخوانی از معتمدان محل، رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان پایگاه‌های بسیج درخواست شد اسامی بانوان فعال در عرصه‌های مربوطه را اعلام کنند و در ادامه با دریافت اسامی و انجام بررسی‌های نهایی، بانوان برتر و شایسته در محله‌های مختلف منطقه انتخاب شدند.

لزوم تقویت توانمندی بانوان در محله‌های اصفهان

وی با بیان اینکه منطقه دو، منطقه‌ای شهیدپرور و انقلابی است، تصریح کرد: مادران شهدا یکی از انتخاب‌های اصلح در بین بانوان توانمند و فرهیخته بودند؛ چراکه فرزندانشان جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان افزود: شهروندان هر محله این منطقه بیش از ۱۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده‌اند که این موضوع نشان از ولایت‌مداری مردم این محله است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌وری از ظرفیت بانوان در عرصه‌های گوناگون در منطقه تصریح کرد: در صدد هستیم از توانمندی بانوان در محله‌ها استفاده کنیم، زیرا حضور بانوان و دختران در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی می‌تواند به افزایش بسترهای پیشرفت در تمام ابعاد کمک کند.

کد خبر 551564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.