بسیاری از مبتلایان به امیکرون سابقه ابتلا به کووید-۱۹ داشته‌اند

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دوم سوم افرادی که به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده شده‌اند، پیش از این سابقه ابتلا به کووید-۱۹ را داشته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان بریتانیایی به منظور بررسی سابقه ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در میان افرادی که به گونه اومیکرون آلوده شده‌اند، مطالعه جدیدی انجام دادند، آن‌ها برای نیل بدین هدف ۱۰۰ هزار فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. پژوهشگران پرسشنامه‌ای در اختیار آن‌ها قرار دادند تا متوجه شوند که آیا این افراد پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند یا خیر.

افراد شرکت کننده در مطالعه شامل کادر درمان، خانواده‌های دارای کودک یا خانواده‌هایی با تعداد اعضای بیشتر می‌شدند. تقریباً دو سوم داوطلبان (بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر) به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند، تقریباً ۷.۵ درصد افراد نیز اعلام کردند که مشکوک به این بیماری بوده‌اند اما تست کرونا انجام نداده‌اند. سپس محققان داوطلبانی که در دو هفته اول سال ۲۰۲۲ میلادی به گونه اومیکرون ویروس کرونا آلوده شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند و نتایج پرسشنامه تکمیل شده آن‌ها را بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از هر سه داوطلب آلوده به گونه اومیکرون ویروس کرونا دو نفر اعلام کرده‌اند که پیش از این نتیجه تست کرونای آن‌ها مثبت بوده است. به گفته محققان، بسیاری از نتایج مثبت تست‌ها نشان دهنده ابتلای مجدد افراد به این بیماری است، اما در بعضی موارد محدود امکان دارد که تست PCR مقادیری از ویروس به جا مانده از ابتلای قبلی را شناسایی کند. بنابراین لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 551563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.