کاهش سه هزار و ۳۰۰ تن CO2 توسط واگن‌های برقی

شهر براشوف رومانی با وجود واگن‌های برقی، شاهد کاهش سه هزار و ۳۰۰ تنی انتشار گاز دی‌اکسید کربن از سال ۲۰۱۹ تاکنون بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلن کولیبان، شهردار براشوف رومانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۱ واگن برقی این شهر در مجموع ۲ میلیون کیلومتر مسافت را طی کرده است. این ترولی‌بوس‌ها (واگن برقی) در سال ۲۰۱۹ با هدف بهبود کیفیت هوا و ارتقای تجربه مسافران خریداری شد.

این خودروها در روز ۱۰ ژانویه پیروزی بزرگی را برای شهر رقم زدند. بنا بر اعلام منابع شهرداری، اتوبوس‌های برقی باعث کاهش سه هزار و ۳۰۰ تن دی‌اکسید کربن، ۷۵ تن اکسید نیتروژن، ۳۱ تن اکسید کربن و ۱.۵ تن ذرات ریز گرد و غبار شده است.

کاهش سه هزار و ۳۰۰ تن CO2 توسط واگن‌های برقی

بر اساس محاسبات آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، ۳ هزار و ۳۰۰ تن CO2 معادل تقریباً بیش از ۸ میلیون مایل مسیر رانندگی شده توسط یک وسیله نقلیه مسافربری با سایز متوسط است.

شهردار کولیبان از این فرصت استفاده کرد تا مرحله دوم امسال برای توسعه حمل و نقل عمومی را اعلام کند که شامل یک مطالعه امکان‌سنجی ۳ میلیون یورویی در راه آهن شهری است.

۲۶ دستگاه از اتوبوس‌های برقی این شهر در سال ۲۰۱۹ و از طریق صندوق‌های اروپایی و وزارت توسعه منطقه‌ای تأمین مالی شد، در حالی که هزینه بقیه واگن‌ها از طریق شهرداری و برنامه عملیاتی منطقه‌ای اروپا ۲۰۱۴-۲۰۲۰ فراهم شد.

علاوه بر این، واگن‌ها برای رفع چندین نیاز خاص شامل جایگزینی ناوگان قدیمی موجود و اطمینان از وسایل نقلیه کافی برای ساعات اوج مصرف تهیه شد.

کاهش سه هزار و ۳۰۰ تن CO2 توسط واگن‌های برقی

کد خبر 551556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.